علوم پزشکی بوشهر:میزان واکسیناسیون دانش آموزان برای بازگشایی مدارس کافی نیست
علوم پزشکی بوشهر:میزان واکسیناسیون دانش آموزان برای بازگشایی مدارس کافی نیست

ندای استان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۵۴ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هر دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که برای بازگشایی مدارس کافی نیست.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در نشست این ستاد بیان کرد: با بازگشایی مدارس نگرانی‌هایی وجود دارد، در صورتی‌که در مدارس معلم یا دانش آموز به کرونا مبتلا شوند باید آن کلاس تعطیل شود و تمام افراد قرنطینه شوند.

او افزود: معلم‌ها و کارمندان مدارس باید واکسن زده باشند و در مدرسه و کلاس درس حاضر شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۸۰ درصد از دانش آموزان نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۲۰ درصد هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند.

کشمیری معتقد است  اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شوند در آذر موارد بستری و فوتی کرونایی در استان کاهش می‌یابد.

عادی انگاری نشود

او عنوان کرد: چند هفته است که شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط آبی و کم خطر هستند، اما با این وجود باید از برپایی تجمع‌ها شلوغ پرهیز کنیم، زیرا عادی سازی می‌تواند خیلی خطرناک باشد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در همین حال گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان نسبت به دیگر نقاط کشور به کمترین مقدار ممکن رسیده و این کاهش رعایت‌ها می‌تواند خطرناک باشد و بستری برای افزایش دوباره بیماری در استان را فراهم کند.

کشمیری تاکید کرد: اگر ۹۰ درصد از مردم استان دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند بعد می‌توان گفت که استان در حاشیه امن بیماری قرار دارد.

او بیان کرد: افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند باید نوبت سوم را تزریق کنند، زیرا ۶ ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته است.

 میزان واکسیناسیون دانش آموزان برای بازگشایی مدارس کافی نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست گفت: ۵۴ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال هر دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که برای بازگشایی مدارس این میزان کفایت نمی‌کند.

عبدالمحمد خواجه ئیان بیان کرد: تا کنون حدود ۵ هزار نفر از سالمندان و کارکنان بهداشت و درمان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

او عنوان کرد: در استان بوشهر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی و ادارات بالای ۷۰ درصد است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان