صاعقه جان صیاد بندر دیلم را گرفت
صاعقه جان صیاد بندر دیلم را گرفت

ندای استان:فرماندار شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر گفت: یکی از صیادان این شهرستان بدلیل رفتن به دریا در مسیر برگشت رو به روی بندر حماد با برخورد صاعقه جان سپرد.

به گزارش ندای استان،احمد دشتی  روز جمعه در گفت وگو با ایرنا  افزود: زنده یاد ملاح صبح امروز بدلیل برخورد صاعقه در قایق صیادی درگذشت.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: علیرغم تاکید بر عدم خروج و تردد شناورهای سبک‌ و صیادی به مالکین قایق ها و لنج ها، و اعلام به تعاونی های لنجداران ، صیادان ، ادارات بنادر ، شیلات و دریابانی مبنی بر وضعیت ناپیداری جوی و اخطاریه های هواشناسی در روزهای اخیر یکی از شهروندان به دریا رفته بود.

وی یادآورشد: این صاعقه به قایق برخورد کرده بود که باوجود انتقال  صیاد صاعقه زده به بیمارستان  اما تلاش های کادر درمان  بی نتیجه ماند.

دشتی افزود: ۲ سرنشین دیگر قایق که فرزندان متوفی بوده اند به سلامت برگشته اند.

دشتی گفت : شهروندان گرامی نسبت به هشدارهای هواشناسی  دقت لازم را داشته باشند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با فعالیت سامانه بارشی در شمال این استان ظرف کمتر از چهار ساعت به ترتیب در شهرستان های دیلم و گناوه ۵۴.۶ و ۵۱.۷ میلیمتر بارش به ثبت رسید.

پیام مساعدی روز جمعه درگفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه بارشی هم اکنون از سمت شمال استان در حال حرکت به سمت شهرستان‌های مرکزی شامل بوشهر، دشتستان و تنگستان است که پیش بینی شده فعالیت آن تا آخر امروز ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: تا آخر وقت امروز با وزش بادهای شدید جنوبی دریا مواج و متلاطم خواهد بود که با این شرایط دریانوردان باید حتی‌ الامکان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

مساعدی ادامه داد: از ظهر روز شنبه تا یکشنبه با وزش بادهای شدید شمالی بر روی دریا سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج خواهد بود که با این وضعیت نسبت به اختلال در تردد های دریایی در خلیج فارس هشدار داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی گرد و خاک، در برخی از نقاط به طور غالب مناطق شمالی و مرکزی رگبار باران و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ، فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت های شمالی و مرکزی استان ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از امشب بتدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از اواخر شب در همه مناطق ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر  پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۰:۵۸ ، جزراول دریا ساعت ۱۹: ۰۹،مد دوم ساعت ۱۷:۱۱ و جزر دوم ۲۰:۳۵ خواهد بود.