دو محیط بان بوشهری در تیراندازی شکارچیان غیرمجاز مجروح شدند
دو محیط بان بوشهری در تیراندازی شکارچیان غیرمجاز مجروح شدند

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رئیس منطقه حفاظت شده‌ مُند با گلوله شکارچی غیرمجاز مجروح شد.

به گزارش ندای استان، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر که بر بالین محیط‌بان مجروح در بیمارستان دیر حاضر شده بود، بیان کرد: شکارچی غیرمجاز آهو در منطقه حفاظت شده‌ مُند این استان به سوی محیط‌بانان شلیک کرد که در این حادثه محیط‌بان محمد محمدی‌فر مسئول این منطقه مجروح شد.

او افزود: شکارچی متخلف شناسایی شده و پیگیری برای دستگیری او با دستور مقام‌های قضائی استان و شهرستان درحال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر تاکید کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابطین خاص دادگستری وظیفه حفاظت از مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: مطابق معمول محیط‌بانان برای پایش آهوان در منطقه مُند در حال گشت‌زنی بودند که در ساعات اولیه بامداد امروز(پنجشنبه ۲۰ آبان)، محیط‌بان محمدی‌فر و محیط‌بان شفیع‌نیا متوجه نور چراغ یک موتور می‌شوند و به سمت آن حرکت می‌کنند تا اینکه درمی‌یابند فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد، بنابراین با اعلام اخطار به او و پس از سر باز زدن متخلف برای خروج از منطقه، با تدبیر محیط‌بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالوحسین در شهر بردخون شکل می‌گیرد.

سیداحسان موسوی افزود: سپس در حضور مردم، فرد متخلف، با شلیک تفنگ ساچمه زن از فاصله یک متری، هردو محیط‌بان محمدی فر و شفیع نیا را زخمی  و اقدام به گریز از صحنه درگیری می‌کند.

او ادامه داد: پس از مجروح شدن هر دو محیط‌بان با ساچمه‌های شلیک شده، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته می‌شود و پس از صورتجلسه، محیط‌بان محمد محمدی فر به بیمارستان منتقل می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حال عمومی هر دو محیط‌بان خوب و پایدار است.

موسوی گفت: در همان نخستین ساعات این اتفاق تلخ، کار‌های اداری و قضائی از سوی دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک صورت پذیرفت، هماهنگی‌ها و دستور اکید به عوامل انتظامی و امنیتی برای دستگیری متخلف صادر شد.