تجارت بوشهر با ۶۰ کشور جهان
تجارت بوشهر با ۶۰ کشور جهان

ندای استان:مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمار تجارت گمرکات استان تا پایان مهر نشان می‌دهد، ۶۰ کشور مختلف از طریق گمرکات این استان با کشورمان مراوده تجاری داشته‌اند.

به گزارش ندای استان،بهروز قره بیگی ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر، از طریق گمرکات این استان به ۴۸ کشور کالا صادر شده است که بیشترین صادرات به کشور‌های چین، امارات، ترکیه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل و قطر صورت گرفته است.

او ادامه داد: همچنین در این مدت از ۳۶ کشور کالا وارد گمرک‌های استان بوشهر شده که بیشتر آن مربوط به چین، امارات، تایلند، آلمان، فیلیپن، هند، ترکیه و روسیه بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: در ۷ ماه امسال، حدود ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا ( با حساب کردن میعانات گازی) به ارزش افزون بر ۵ میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۷ و ارزش ۷۷ درصد افزایش داشته است.

قره‌بیگی عنوان کرد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزی و صیفی بوده است.

قره‌بیگی گفت: همچنین در ۷ ماه امسال  افزون بر ۲۷۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۱۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های استان بوشهر وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۷ درصد کاهش یافته اما از نظر ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: عمده کالا‌های وارداتی به گمرک‌های استان را انواع پارچه، دستگاه پخت و پز رستورانی، ماژول LED، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، موز، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، برنج و انواع پمپ و واتر پمپ تشکیل می‌دهد.