ندای استان:معاون برنامه‌ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: استاندار بوشهر روز جمعه بطور سرزده از چندین پروژه اقتصادی و خدماتی فعال و نیمه فعال این شهرستان بازدید کرد و پیشنهاد و دستوراتی جهت رفع مسایل و مشکلات و بازدهی بیشتر آنها را داد.

به گزارش ندای استان،محمد طاهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استاندار در بازدید از شرکت آبزیان مرجان بیدو، دستور اعطای تسهیلات لازم برای تکمیل فاز دوم کارخانه عمل آوری، انجماد و بسته بندی و صادرات شرکت مذکور به تناژ حدود ۴۰۰۰ تن و افزایش ظرفیت عمل آوری از ۱۵۰۰ تن به حدود ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تن را صادر کرد.

وی اظهارداشت: تسریع در واگذاری ۲ هکتار زمین برای تکمیل زنجیره ارزش و چرخه آبزی پروری شرکت برای مزرعه هچری یا لارو میگو  وپوشش نیاز مزارع پرورش میگوی دیلم و استان بوشهر ، پیشنهاد و حمایت از  امکان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری سرمایه‌گذار بومی در سایت جدید پرورش میگوی دیلم شمالی ،تسریع همکاری شرکت آب و فاضلاب  برای احداث یک علمک آبگیری در شهرک صنعتی جهت  پوشش نیاز آبی این شرکت و  سایر شرکت‌های  شهرک  علاوه بر انشعاب مجاز آب مورد نیاز آنها از دستاورد سفر استاندار بوشهر به این شهرستان بوده است.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: شرکت آبزیان مرجان بیدو مشتمل بر ۲کارخانه تولید غذای میگو، عمل آوری، انجماد و بسته بندی و صادرات میگوی منجمد به خارج از کشور با  حجم سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بومی علی خدری در شهرک صنعتی دیلم احداث شده است.

وی گفت: این شرکت اشتغال فصلی  برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نیروی تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی،  خانواده های کم بضاعت و خانم‌های سرپرست خانوار و اشتغال ثابت بیش از ۳۰ نیروی بومی شهرستان را در طول سال ایجاد می‌کند.

طاهری ادامه داد: استاندار بوشهر پس از بازدید از شرکت آبزیان مرجان بیدو، از مجتمع ممتاز و خدمات رفاهی تفریحی بین راهی فرازگستر بهرگان بندرامام حسن و هتل دردست احداث در آن مجتمع سرزده حضور یافت و از نزدیک بازدید کرد.

استاندار بوشهر دستور رفع مشکلات چندین پروژه را صادر کرد

وی بیان کرد: این مجتمع به مالکیت و سرمایه‌گذاری جواد اخلاقی از سرمایه گذاران بومی شهرستان دیلم احداث شده که یک هتل نیز در آن به مساحت ۶ هزار مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری  ۵۰۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم گفت: استاندار در بازدید از این پروژه اقتصادی خواستار  تشکیل یک نشست بمنظور رفع مشکل اساسی آن “اختلاف ارتفاع تداخل پرواز” با  هماهنگی مدیر فرودگاهی کشور، فلات قاره بهرگان ،حوزه قضایی، امام جمعه و فرماندار شهرستان  در مرکز استان شد.

وی افزود: همچنین استاندار دستور افزایش تسهیلات بانکی جهت تکمیل هتل  مجتمع را داد  و به مالک و سرمایه گذار آن پیشنهاد اضافه کردن یک هایپرمارکت بزرگ برای رونق بیشتر باتوجه به موقعیت ممتاز آن که در محور بزرگراه دیلم-گناوه قرار دارد، مطرح کرد.