۳۰ درصد جمعیت استان واکسن دریافت نکرده‌اند
۳۰ درصد جمعیت استان واکسن دریافت نکرده‌اند

ندای استان:خواجه ئیان افزود: در حال حاضر ۷۱ از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن را دریافت کردند و نزدیک به ۴۰ درصد نیز دو دوز واکسن را دریافت کردند.

به گزارش ندای استان،معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی پزشکی استان می‌گوید: بیش از ۸۱ درصد گروه سنی بالای ۴۰ سال که جمعیت پر خطر به شمار می‌روند و احتمال عوارض بیشتری دارند در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند.

خواجه ئیان افزود: در حال حاضر ۷۱ از جمعیت بالای ۱۸ سال یک دوز واکسن را دریافت کردند و نزدیک به ۴۰ درصد نیز دو دوز واکسن را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ما در سیستم بهداشت باید شتاب بیشتری به کار واکسیناسیون بدهیم گفت: سعی کردیم با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون و افزایش ساعت کاری مراکز این نقیصه را در چند هفته اخیر جبران کنیم.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی همچنین گفت: بین ۱۳ تا ۱۶ هزار نفر را در روز توانایی واکسینه کردن داریم که هدف گذاریمان برای روزی ۱۸ هزار نفر هست که اگر بتوانیم به این هدف تا پایان مهر ماه برسیم به ایمنی جمعی خواهیم رسید.

خواجه ئیان اضافه کرد: کسانی که اجتناب از دریافت واکسن می‌کنند باید بدانند که تنها چیزی که اکنون می‌تواند ایمنی ایجاد کند همین واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: واکسن در همه جای دنیا تزریق می‌شود و اندک عوارضی هم دارد.

به گفته این مقام مسئول، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر واکسینه شده اند و عارضه خطرناکی که مشکل عمده‌ای برای فرد ایجاد کنه ندیدیم.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که با دریافت واکسن عارضه‌ای برای آن‌ها بوجود نمی‌آورد و انتظارمان این است تا پایان مهر ۸۰ درصد جمعیت استان را واکسینه کنیم و خودمان را در برابرویروس کرونا مسلح کنیم.

وی با بیان اینکه واکسن نمی‌تواند جلوی ابتلا را بگیرد بلکه میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد گفت: از وقتی که میزان واکسیناسیون زیادتر شد میزان مرگ و میر و بستری کمتر شده است.

خواجه ئیان همچنین گفت: در پیک پنجم روزانه ۲۰ نفر هم فوتی در استان داشتیم که اکنون به روزی یک یا دو نفر رسیده است که این نشان دهنده تاثیر کلی واکسیناسیون بر سلامتی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما