نواخته شدن زنگ آغاز تحصیلی و بازگشایی مدارس بوشهر
نواخته شدن زنگ آغاز تحصیلی و بازگشایی مدارس بوشهر

ندای استان: با آغاز فصل تعلیم و تربیت، آموزش ۲۴۴ هزار دانش‌آموز بوشهری در ۱۰ هزار کلاس درس با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی به‌صورت حضوری، بستر فضای مجازی و ترکیبی آغاز شد.

به گزارش ندای استان،همزمان با مهرماه با حضور استاندار بوشهر زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز در مدارس نواخته و فعالیت آموزشی ۲۴۴ هزار دانش‌آموز در ۱۰ هزار کلاس درس استان بوشهر آغاز شد.

مدارس زیر ۳۰ نفر جمعیت استان بوشهر به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و مابقی مدارس با تصمیم شورای مدرسه به‌صورت حضوری، فضای مجازی و یا ترکیبی فعالیت می‌کنند.

استاندار بوشهر در این آیین در دبیرستان ام‌ابیها بوشهر با اشاره به اینکه آموزش‌ها در سه گروه شامل آموزش حضوری، فضای مجازی و ترکیبی برگزار می‌شود اظهار داشت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان بوشهر تسریع یافته و اکنون افزون بر ۶۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در این راستا به معلمان، کارکنان و شاغلان حوزه آموزش و پرورش استان واکسن تزریق شده است.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه تا اواسط آبان‌ماه همه آموزش‌های مدارس در استان بوشهر حضوری می‌شود افزود: اکنون در آغاز سال تحصیلی جدید، تنها کلاس‌های دانش‌آموزان روستایی، عشایر زیر ۳۰ نفر جمعیت به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و مابقی دانش‌آموزان در بستر مجازی و شبکه شاد آموزش می‌بینند.

آغاز فعالیت ۱۵ هزار فرهنگی استان بوشهر در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش ۲۴۴ هزار دانش‌‌آموز گفت: همزمان ۱۵ هزار فرهنگی با هدف استمرار آموزش، ارتقا کیفیت و تضمین سلامت دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

علیمراد کرمی، رویکرد غالب آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را آموزش حضوری دانست و بیان کرد: در این راستا آموزش‌های همه دانش‌آموزان در ۲ هزار مدرسه و ۱۰ هزار کلاس درس استان بوشهر تا اواسط آبان‌ماه به‌صورت تدریجی، آرام با تصمیم‌گیری شورای مدرسه حضوری می‌شود.