توزیع ۲۰۰ تن برنج تنظیم بازار در بوشهر
توزیع ۲۰۰ تن برنج تنظیم بازار در بوشهر

ندای استان:رئیس اتحادیه خواروبار ولبنیات فروشان بوشهر گفت: ۲۰۰ تن برنج هندی طرح تنظیم بازار برای فروش در سوپر مارکت‌ها به ثبت رسیده‌است و در روزهای آینده میان شهروندان بوشهری توزیع می‌شود.

به گزارش ندای استان، عباس نامدارزاده روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امیدواریم در دولت جدید، تدبیری برای سر و سامان دادن به بازار اندیشیده شود و با پایین آمدن قیمت برنج این محصول به سبد خرید همه خانوارها بازگردد.

وی بیان کرد: گرانی کم سابقه قیمت برنج باعث پایین آمدن مصرف آن در خانوارها شده و توان خرید مردم برای این کالا به شدت کاهش یافته است.
نامدارزاده ادامه داد: با این که زمان برداشت برنج در کشور فرا رسیده و باید شاهد کاهش قیمت باشیم اما برنج ایرانی در بازه قیمتی ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان وبرنج خارجی در بازه قیمتی ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

نامدارزاده درباره میزان تقاضا برای برنج در بازار گفت: تقاضا برای برنج به شدت کاهش داشته است و مردم در این شرایط قدرت خرید برنج ایرانی را دارا نیستند و حتی برای خرید برنج هندی هم دچار مشکل هستند.
وی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاصل از شیوع موج جدید کرونا بسیاری از مراکز عمده مصرف برنج تعطیل هستند یا کاهش فعالیت را تحربه می کنند.
نامدارزاده افزود: برای نمونه فعالیت آشپزخانه‌های صنعتی کاهش قابل توجهی داشته است از همین رو مصرف برنج نسبت به سه ماه اخیر ۱۵ درصد کاهش داشته است.