۱۷ میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان گناوه افزوده شد
۱۷ میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان گناوه افزوده شد

ندای استان:رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: ۱۷۰ میلیاردریال تجهیزات پزشکی به این بیمارستان در چهارسال اخیر اضافه شده است.

به گزارش ندای استان، دکتر محمدعلی دریانورد روز دوشنبه به رسانه‌های این شهرستان اعلام کرد: اعتبار این تجهیزات از  دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر و خیران حوزه سلامت این شهرستان تامین شده است.

وی  اظهارداشت: ۲۳ عدد مانیتورینگ علایم حیاتی، هفت  تخت ویژه آی سی یو، ۶ دستگاه ساکشن، ۱۰  عدد ونتیلاتور بزرگسال، ۲ دستگاه الکتروکار دیوگراف، یک دستگاه سونوگرافی، ۵۰ تخت بستری بیمار به همراه متعلقات، یک دستگاه دی سی شوک ، چهار دستگاه آرو پرتابل، یک دستگاه کاردیو گرافی، چهار دستگاه نیولایزر، یک دستگاه کپنوگراف، یک دستگاه سونوگرافی پرتابل، ۱۵ عدد پالس اکسیمتری انگشتی ، چهار دستگاه ماشین بیهوشی، یک دستگاه تست آ بی جی، خرید، نصب و راه اندازی اکسیژن ساز  بخشی از تجهیزات افزوده شده به بیمارستان این شهرستان است.

دریانورد، به عملکرد عمرانی صورت گرفته در این مدت در این بیمراستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۸ پروژه با مجموع ۱۱ میلیاردتومان اعتبار در بیمارستان بهره‌برداری و اجرایی شده است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه بیان کرد: بهسازی و بهره‌برداری بخش آی سی یو از سه به هفت تخت، راه‌اندازی بخش جی وای ان، بهسازی، تجهیز و راه‌اندازی بخش آی سی یو بیماران کرونا، گسترش و بهسازی سالن انتظار و اتاق احیای بخش اورژانس، بهینه‌سازی و تجهیز بخش‌های بستری به امکانات رفاهی و تجهیز و بهینه‌سازی فضای داروخانه بخشی از اقدام‌های صورت گرفته است.

وی افزود: راه اندازی بخش تالاسمی با درنظرگرفتن چهار تخت، احداث ساختمان، تهیه ، نصب و راه اندازی اکسیژن ساز، بهسازی فضا و افزایش تخت ان آی سی یو از سه به پنجتخت، بهینه سازی فضای کلینیک تخصصی، فضای سبز، شهرک مسکونی کارمندان، بهره‌برداری از ساختمان اداری و سالن کنفرانس، اجرای احداث ساختمان چهار واحدی پزشکان، نوسازی ۱۰ واحد مسکونی کارکنان، بازسازی کامل فضای اتاق عمل و راه‌اندازی بخش پاتولوژی در آزمایشگاه بخش دیگری از عملکرد عمرانی انجام شده در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه است.

وی یادآورشد: خرید و نصب ترانس برق، اجرای طرح گازکشی، احداث و تجهیز سردخانه، بهسازی اتاق امحای زباله و تجهیز و نوسازی رختشویخانه نیز در بیمارستان انجام شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲ بیمارستان است.