وعده وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از خرمای دشتستان
وعده وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از خرمای دشتستان

ندای استان:نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از وعده وزیر جهاد کشاورزی برای سفر به دشتستان و حمایت ویژه از خرما خبر داد.

به گزارش ندای استان، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای فعالیت خود به عنوان نماینده دشتستان، حل مشکلات کشاورزان و بهبود وضعیت خرما را به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در دستور کار داشته‌ایم و هیچ مقطعی نبوده که از پیگیری در این زمینه غافل باشیم.

او افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، همچنان بازار خرما با چالش‌های جدی روبه‌رو است و قیمت خرمای دشتستان موجب نارضایتی شدید کشاورزان شده است زیرا قیمت خرید خرما تناسبی با هزینه‌های تمام شده و زحمات کشاورزان ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم ادامه داد: برای بهبود بازار خرمای دشتستان پیگیری‌های مستمری داریم و در گفت‌وگویی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتم بر این موضوع تاکید کردم.

رضایی بیان کرد: در گفت‌وگو با وزیر جهاد کشاورزی خواسته کشاورزان دشتستانی مبنی بر خرید تضمینی خرما از سوی دولت و تعیین حداقل قیمت ۱۲ هزار تومان برای هر کیلوگرم خرمای کبکاب عنوان شد.

او گفت: آقای ساداتی نژاد نیز با تاکید بر جلب رضایت کشاورزان دشتستان، وعده داد که این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند و حمایت ویژه‌ای از خرمای دشتستان داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از وزیر جهاد کشاورزی خواستم تا با حضور در دشتستان از نزدیک مشکل کشاورزان را مشاهده کند تا ان‌شاءالله تصمیمی درخور و شایسته برای این موضوع گرفته شود.

رضایی عنوان کرد: آقای ساداتی نژاد دعوت ما را پذیرفته است و امیدواریم در سریع‌ترین زمان شاهد تحقق سفر او به استان و بررسی مشکلات نخلداران و کشاورزان باشیم.

او بیان کرد: خرید تضمینی خرما و حمایت دولت یکی از مهمترین راهکار‌های حل مشکلات و چالش‌های حوزه نخل و خرما است و انتظار داریم دولت در این زمینه همراهی لازم را داشته باشد.