جوان بوشهری ناجی چند بیمار شد
جوان بوشهری ناجی چند بیمار شد

ندای استان: در صبح روز جمعه خانواده اصغر فتحی با رضایت به اهدای عضو، ناجی چهار بیمار نیازمند به اهدا عضو شدند.

به گزارش ندای استان،مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در صبح روز جمعه خانواده اصغر فتحی با رضایت به اهدای عضو، ناجی چهار بیمار نیازمند به اهدا عضو شدند.

علیرضا باقری بیان کرد: با اعلام مرگ مغزی بیمار و موافقت خانواده فتحی اهدای اعضای این جوان۳۷ ساله ساکن کره بند در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: ایثار خانواده اصغر فتحی باعث شد صبح امروز در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر ۴ عضو بیمار جهت نجات جان بیماران نیازمند به عضو به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستاده شود.
باقری با اشاره به اینکه این اقدام ششمین اهدا عضو در سال جاری در استان است، تصریح کرد: ششمین ایثار ماندگار در سحرگاه روز شهادت امام سجاد(ع) و در شرایط سخت کرونایی با رضایت خانواده ایثارگر اصغر فتحی که به علت خونریزی مغزی و به دنبال آن مرگ مغزی دچار شده بود، انجام شد.
وی افزود: ۴ عضو اهدا شده شامل دو کلیه، پانکراس و کبد به بیمارستان شیراز ارسال شد همچنین طی دو هفته گذشته دو نفر از استان بوشهر بنام فاطمه آحاری از شهرستان جم و خدیجه عبدلی از گورک نیز با ایثار و رضایت خانواده مهربانشان که در بیمارستان های شیراز مرگ مغزی آنها مسجل شده بود اهدای عضو شدند.
رییس مرکز فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: این ششمین ایثار ماندگار در سال جاری و هشتادو ششمین برداشت عضو در استان تا کنون می‌باشد.