وصول ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی سال گذشته
وصول ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی سال گذشته

ندای استان:رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: پارسال ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی وصول شد.

به گزارش ندای استان، علی درویشی با بیان اینکه عوارض آلایندگی در دو سال اخیر در استان چالش هایی ایجاد کرده و دغدغه مردم شده است افزود: بنا بر ادعای سازمان حفاظت محیط زیست کشور ،آلاینده هایی که بیشتر در جنوب استان است به دو استان همجوار هم سرایت پیدا کرده است.

وی گفت: پیگیری این موضوع توسط مسئولان عالی استان ، انجام گرفت و در نهایت به استناد رای تشخیصی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، آلودگی آلاینده ها به استان های همجوار سرایت پیدا نمی کرد پس تمام عوارض میان شهرهای استان بوشهر تقسیم شد.

درویشب اضافه کرد:پارسال در مجموع ۲۸۰  میلیارد تومان عوارض آلایندگی وصول شد و افزون بر ۸۰۰  میلیارد تومان هم عوارض مالیات بر ارزش افزوده بود که به شهرداری ها باید اختصاص پیدا می کرد که مجموعا” نزدیک به ۱۱۰۰  میلیارد تومان عوارض در اختیار شهرداری های مختلف قرار گرفت که صرف بهبود حقوق و مزایای کارکنان آنها و اجرای طرح های مختلف عمرانی در استان شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: همچنین در پایان سال گذشته مجموع اعتبارات هزینه ای استان ، ۳۲۷  میلیارد تومان بود که با کسری ۸۰ میلیارد تومانی مواجه شدیم علت آن هم افزایش دو تا دو نیم میلیون تومانی حقوق کارکنان بود که از محل منابع ملی این اعتبار تامین شد.

درویشی بیان داشت :به این ترتیب در فرودین امسال معوقات کارکنان دستگاه های اجرایی در خصوص خدمات رفاهی پرداخت شد.

وی گفت: مطالبات بازنشستگان برخی دستگاه های اجرایی مانند مرخصی و پاداش پایان خدمت آن ها از سال ۹۶ به  بعد پرداخت نشده بود که ۸۰ درصد مانده مرخصی ها تا پایان سال ۹۸ مربوط به ۲۴ دستگاه اجرایی استان پرداخت شده است.

درویشی افزود: تنها مطالبات بازنشستگان در سال گذشته باقی مانده بود که  به ۲۲ میلیارد و ۴۰۰  میلیون تومان اعتبار نیاز بود و با پیگیری صورت گرفته با سازمان هدفمندی یارانه ها ، برای ۲۴  دستگاهی که ارقام دریافت و تطبیق صورت گرفته بود واریز شد و تا سه روز دیگر به حساب بازنشستگان که افزون بر صد نفر هستند واریز می شود.