تاخت و تاز ارابه مرگ در بوشهر/ ۱۵فوتی کرونایی از کودک تا پیرمرد
تاخت و تاز ارابه مرگ در بوشهر/ ۱۵فوتی کرونایی از کودک تا پیرمرد

ندای استان:دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر تعداد قربانیان جدید کرونا را در استان ۱۵ نفر اعلام کرد که کم‌سن‌ترینشان کودکی ۶ ساله بوده است.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: امروز ۱۵ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت رسید که کودکی ۶ ساله با سابقه بیماری سرطان در میانشان دیده می‌شود و ۶ نفر هم بدون بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

او دیگر قربانیان جدی کرونا را ۵ مرد ۸۸، ۸۵، ۶۵، ۴۷ و ۳۵ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای کبدی، مغزی، کلیوی و دیابت، ۵ مرد ۹۰، ۸۱، ۶۳، ۵۵ و ۵۳ ساله بدون سابقه بیماری، ۳ زن ۷۱، ۶۰، ۵۹ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشار خون و یک زن ۶۳ ساله بدون سابقه بیماری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: سویه جدید بیماری می‌تواند علاوه بر گروه سنی بالا گروه سنی پایین را هم درگیر کند.

کشمیری تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را ۷۸۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار جدید در این بخش‌ها بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۹۵ نفر به کرونا، قطعی است.

او با اشاره به اینکه اکنون ۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، بیان کرد: ۲۳ نفر از این افراد، در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۸۴ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۲۰ نفر به کرونا دچار بودند.

کشمیری افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۶۸ هزار و ۶۱۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزار و ۴۶۳ نفر نیز به همین علت جان خود را از دست داده‌اند.

او تاکید کرد: وتنها راه مهار این بیماری رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، لغو همه مراسم اعم از عزا و عروسی، دورهمی‌ها و مسافرت‌ها است.