ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل می‌باشد
ظرفیت بیمارستان های استان در حال تکمیل می‌باشد

ندای استان:رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در برنامه ساعت سلامت گفت: با موج پنجم شیوع پاندمی کرونا، ظرفیت بیمارستان های اختصاص یافته به بیماران کرونایی در استان در حال تکمیل است.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: متاسفانه به علت شرایط قرمز و خطر با افزایش آمار مبتلایان شاهد افزایش آمار مرگ و میر در استان‌ بوشهر هستیم.
وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ سال در حال تکمیل شدن بوده همچنین طبق سند ملی تا کنون واکسیناسیون گروه سنی ۸۰، ۷۰ ، ۶۰ و ۵۰ ساله ها در استان انجام شده است.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: واکسیناسیون تمامی خبرنگاران تا قبل از روز خبرنگار انجام خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر خاطر نشان کرد: متاسفانه در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه آمار مبتلایان روند رو به رشدی داشته به طوریکه ظرفیت بیمارستاهای این شهرستان‌ها در حال تکمیل شدن است.
دکتر کشمیری تصریح کرد: در شرایط کنونی تمامی سازمان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته و ما اعلام درخواست کمک از بسیج و  نیروهای مسلح استان برای کنترل بهتر این شرایط کرده‌ایم.
وی با بیان پوشش خوب برنامه واکسیناسیون در اکثر شهرستان‌های استان گفت: پس از واکسیناسیون خبرنگاران و معلیمن، اولویت با واکسینه شدن کارمندان بانک ها می باشد چون پس از کادر درمان، بانک ها بیشترین فوتی را داشته اند که به این منظور اقدامات لازم برای واکسیناسیون این افراد در حال انجام است .
دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در مورد سوش دلتا (ویروس نوع هندی) خاطر نشان کرد: سرعت انتشاراین نوع سوش ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی سریعتر بوده به نحوی که جوانان و حتی کودکان را بیشتر درگیر می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: با این سوش جدید ( نوع دلتا) در استان شاهد افزایش موارد ابتلا در سنین جوانان نسبت به سوش‌های دیگرهستیم.