واکنش نمایندگان بوشهر به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی
واکنش نمایندگان بوشهر به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی

ندای استان:دو نماینده بوشهر در مجلس گفته‌اند به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» رای مخالف داده‌اند، یک نفر هنگام رای گیری در مجلس نبوده و نفر چهارم نیز از تخریب‌ها گلایه کرده است.

به گزارش ندای استان،تصویب طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی در مجلس در روزهای گذشته با واکنش‌های فراوانی میان گروه‌های مختلف مردم رو به رو بوده است.

در همین زمینه تا کنون دو نماینده از چهار نماینده استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده‌اند که به این طرح رای مخالف داده‌اند. یک نماینده هم گفته که هنگام بررسی طرح در مجلس حضور نداشته و نفر چهارم نیز اظهار نظرها درباره این طرح را تخریب‌های هدف دار خوانده است.

کرمی و جمیری: به این طرح رای ندادیم

غلامحسین کرمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «هر چند به طرح حمایت از حقوق کاربران شبکه‌های مجازی و ساماندهی فضای مجازی به دلیل شرایط زمانی نامناسب برای ارائه آن، عدم اطلاع رسانی قبلی و توجیه کامل مخاطبین به ویژه جوانان عزیز رای مثبت ندادم، ولی در همه کشور‌ها فضای مجازی مدیریت می‌شود و در ضمن در طرح مذکور به اکثر سوالات پاسخ داده شده است».

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درخصوص تصویب بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی در چارچوب اصل ۸۵ از رأی منفی خود به این طرح خبر داد

عبدالکریم جمیری در این پیام آورده است: به عنوان فردی از امضا کنندگان طرح اولیه، در جلسه علنی گذشته به بررسی اصل ۸۵ی طرح صیانت رای مخالف دادم.

او نوشته است: به دلیل اینکه این طرح با حساسیت‌های فراوان، به بررسی دقیق‌تر و بارش افکار بیشتری نیاز دارد و این مهم در صحن علنی توسط عموم نمایندگان ممکن خواهد بود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این پیام آورده است: ساماندهی فضای مجازی لازم است، ولی در شرایط کنونی، اولویت معیشت و اقتصاد خانواده است. امیدوارم هیات رئیسه بنا به ضرورت جامع نگری در این طرح، با ارجاع آن به کمیسیون ویژه‌ای متشکل از متخصصین امر در مجلس، با مشارکت جدی دولت و نخبگان؛ نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و فعالان این حوزه را برطرف کند تا آسیبی به مردم، به ویژه به لحاظ معیشتی در این شرایط دشوار اقتصادی وارد نشود.

رضایی: در مجلس نبودم

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم نیز نوشت که در زمان تصویب این طرح برای ارجاع به کمیسیون در جلسه‌ای در وزازت نیرو پیگیر مشکلات آب و فاضلاب دشتستان بوده و در مجلس حصضور نداشته است. همچنین پیش نویس طرحی را که تصویب شده، امضا نکرده است.

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با عنوان «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» در میان مردم نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین موضوعات در شبکه‌های اجتماعی شده است.

به بهانه طرح صیانت مجلس انقلابی را تخریب می‌کنند

موسی احمدی نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس که اکنون ریاست مجمع نمایندگان استان را نیز بر عهده دارد، هم گفته است: روشن است افرادی با تفکرات سیاسی از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم به عناوین مختلف در پی تخریب مجلس انقلابی هستند. به بهانه طرح صیانت مجلس انقلابی را تخریب می‌کنند.

او با اشاره به پیشینه این طرح گفته است: طرحی در مجلس دهم با عنوان صیانت از اینترنت ملی تهیه و در مجلس یازدهم با انجام اصلاحاتی مطرح شد.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه افزود: اول، این طرح اولیه است که ماه‌ها از سوی کارشناسان مختلف و اعضاء چندین کمیسیون بررسی شده است و این موضوع اکنون در حال بررسی و کارشناسی است و به طور قطع در مجلس با بررسی تمام جوانب در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: برخی موارد از اساس، کذب است از جمله مسدود سازی برخی شبکه‌های اجتماعی که اصلا در این طرح مطرح نیست.

او ادامه داد: عجیب است در مورد طرحی که در حال کارشناسی و گفت‌وگو است از مبادی خاصی این‌همه مجلس را مورد هجمه قرار داده‌اند.