تزریق روزانه ۱۰‌هزار واکسن کرونا در بوشهر
تزریق روزانه ۱۰‌هزار واکسن کرونا در بوشهر

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: در شرایط کنونی بیماری، روزانه بیش از ۱۰ هزار واکسن کرونا به گروه‌های سنی تعیین شده در استان تزریق می‌شود.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری اظهار کرد: با ایجاد مراکز تجمیعی در استان اکنون این توانایی را داریم که تا روزی ۲۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

وی تصریح کرد: در صورت تداوم ورود واکسن به استان تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون گروه سنی افراد بالای ۵۰ سال را به نقطه خوبی می‌رسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: روند بیماری در استان افزایشی بوده و شاهد افزایش ورودی بیمارستان‌ها هستیم به‌صورتی‌ که در شبانه روز بالای ۱۰۰ نفر بستری جدید داریم.

دکتر کشمیری خاطر نشان کرد: اکنون بیمارستان‌های استان ظرفیت‌شان در حال تکمیل بوده و دیروز در میزان ابتلا شاهد رکورد بیماری در چند ماه اخیر بوده‌ایم که در یک شبانه روز به  ۶۰۰ نفر مبتلای جدید رسیده‌ایم.

وی افزود: تمام اقدامات انجام شده از جمله رعایت ضوابط بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، مسافرت نرفتن و کاهش کارمندان در ادرارت در جهت کاهش میزان ورودی بیمارستان‌ها است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: تا میزان رعایت دستورالعمل‌ها در اصناف، مردم و مراسمات و دورهمی‌ها به بالای ۸۰ درصد نرسد این وضعیت ادامه خواهد داشت.

دکتر کشمیری در مورد کرونا دلتا (سویه ویروسی شایع شده در هند) گفت: سرعت انتشاراین نوع سوش ۶۰ درصد از ویروس انگلیسی سریع‌تر بوده به نحوی که جوانان و حتی کودکان را بیشتر درگیر می‌کند.