مرکز غیرمجاز پرورش حیوانات اهلی در جم تعطیل شد
مرکز غیرمجاز پرورش حیوانات اهلی در جم تعطیل شد

ندای استان:رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم گفت: مرکز غیرمجاز پرورش حیوانات اهلی به دلیل نداشتن مجوز و نگهداری غیراصولی حیوانات، غیرفعال شد.

به گزارش ندای استان،محمدتقی محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جم بیان کرد: در پی گزارش رسیده به این اداره، همراه با اداره دامپزشکی شهرستان از مرکز نگهداری حیوانات اهلی بازدید و مشخص شد در این مرکز که مجوز ندارد،۳۲ راس الاغ ماده در حال نگهداری است که به علت سوء تغذیه و نگهداری غیراصولی ۵ راس از آن‌ها تلف شده‌اند.

او افزود: اداره‌های حفاظت محیط زیست و دامپزشکی جم اخطاریه‌های مهلت دار برای گرفتن مجوز لازم و نگهداری اصولی صادر شد که با توجه به پاسخگو نبودن مسئول مربوط، موضوع از طریق مراجع قضائی پیگیری شد و با توجه به دستور کتبی دادستان، برای واگذاری این حیوانات به افراد واجد شرایط که جایگاه و تغذیه مناسب برای حیوانات بتوانند فراهم کنند و به تایید اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان برسند اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم ادامه داد: بنا به اظهارات کارگران مرکز پرورش حیوانات، فرد سرمایه گذار از یکی از شهرستان‌های شمالی کشور در شهرستان جم حضور یافته و در یکی از روستا‌های این شهرستان به صورت غیرمجاز تعدادی الاغ خریداری کرده بود و در نظر داشت که بابت این اقدام وام کلانی را دریافت کند.

محمدی عنوان کرد: از شروع این اقدام در اواخر سال ۹۹ در گزارش‌های رسیده از طرف ساکنان، بازدید‌های مشترک محیط زیست و دامپزشکی شهرستان بر روی این مرکز آغاز شد. تذکرها و اخطار‌ها به مسول سایت اثرگذار نبود و روز به روز شاهد مرگ و میر این حیوانات بودیم.

او با اشاره به اینکه رهاسازی مرکز و سوء تغذیه شدید حیوانات مصداق بارز حیوان آزاری است، گفت: کارگران مرکز پرورش با توجه به پاسخگو نبودن مسئول و دریافت نکردن حقوق ماهانه خود با اعلام درخواست کتبی در خرداد ۱۴۰۰ به اداره حفاظت محیط زیست، شبانه مسئولیت نگهداری حیوانات را  در صورتجلسه‌ای رها کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جم بیان کرد: علاوه بر سوء تغذیه، حتی یک سایبان در این فصل گرما به شدت این حیوانات زبان بسته را تهدید به مرگ می‌کرد که با دستور قاطعانه دادستان شهرستان، کار واگذاری به افراد دامدار و کشاورز که توانایی تامین علوفه و آب حیوانات را داشته باشند صورت گرفت و به مرگ و میر حیوانات پایان داده شد.