شرکت۵۸.۶ درصد واجدان شرایط رای بوشهر در انتخابات
شرکت۵۸.۶ درصد واجدان شرایط رای بوشهر در انتخابات

ندای استان: از جمعیت ۷۹۷هزار ۹۵۱ نفری واجدان شرایط رای این استان ۵۸.۶ درصد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شرکت کردند.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شرکت این شمار از واجدان شرایط رای استان بوشهر در پای صندوق‌های رای با وجود شرایط آب و هوایی و شیوع ویروس کرونا بیانگر اعتقاد راسخ آنها به نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه شمار شرکت کنندگان عرصه انتخابات در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است، از مردم این استان به دلیل لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و خلق این حماسه حضور قدردانی کرد.

گراوند اظهار کرد: از عوامل اجرایی، نظارت، امنیتی و پشتیبانی و کادر درمان که زمینه و شرایط برگزاری انتخاباتی سالم و شکوهمند همراه با سلامت رای دهندگان و عوامل برگزاری انتخابات را فراهم کردند، قدردانی می‌شود.

گراوند ادامه داد: روند برگزاری انتخابات در استان بوشهر مبتنی بر قانون و بدون هیچ مشکل خاص امنیتی برگزار و مردم با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزدهای مورد نظر خود رای دادند.

گراوند با بیان اینکه دشمن از ماه‌های گذشته تلاش وافری برای برگزاری انتخابات کم رونق انجام داده بود گفت: مشارکت مطلوب مردم در این شرایط شیوع ویروس کرونا پشتوانه خوبی برای دولت آینده‌است.

استاندار بوشهر یادآور شد: دولت منتخب باید عزم خود را جزم و زمینه تحقق برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی خود را فراهم کند.

وی گفت: مردم انتظار دارند دولت آینده در زمینه برطرف کردن مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری و رونق فضای کسب و کار برنامه‌های عملیاتی خود را اجرا کند.

گراوند ادامه داد: آرامش در بازار، ثبات در قیمت‌ها، کاهش در تورم و نتیجه بخش بودن برنامه‌های دولت در زندگی و معیشت کمترین انتظار مردم از دولت منتخب است.

شمار شعبه‌های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی شامل ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار بود.

شمار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز با ۱۰ درصد افزایش نسبت به دوره قبل ۹۱۷ شعبه بود.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رای به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت پرداختند.

با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری کردند.