از دریافت واکسن برکت تا واکسینه شدن بیش از۴۱ هزار بوشهری
از دریافت واکسن برکت تا واکسینه شدن بیش از۴۱ هزار بوشهری

ندای استان:رئیس مرکز بهداشت استان گفت: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از قشرهای مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون، واکسن کرونا در استان بوشهر دریافت کرده‌اند که به یک چهارم آنان هم دوز دوم تزریق شده است.

به گزارش ندای استان،عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر با تبریک دهه کرامت و هفته جهاد کشاورزی به نقش مهم پدافند غیرعامل در پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌ها پرداخت و اظهار داشت: در این عرصه خدمات و فعالیت‌های قابل توجهی در استان بوشهر انجام شده که با تکمیل طرح‌ها مشکلات در حوزه‌های مختلف کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه آبرسانی طرح‌های مهم و قابل توجهی در دست اجرا است گفت: شیرین‌سازی آب دریا و ساخت سد در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله طرح‌های اجرا شده روند عملیات آنها تسریع یافته است.

استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به مدیریت مصرف آب و انرژی برق بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند درجه کولر ادارات را بر اساس دستورالعمل اعلام شده در راستای مدیریت مصرف برق تنظیم کنند که این خود کمک بزرگی در صرفه‌جویی برق دارد.

گراوند، با اشاره به اینکه هیچ خدمتی بالاتر از توجه به سلامتی مردم نیست تأکید کرد: بزرگترین خاستگاه بیماری کرونا تجمعات است که باید از برپایی تجمعات به‌ویژه در عرصه تبلیغات کاندیداها جلوگیری شود در غیر این صورت هر ستادی انتخابات که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکند با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید سلامت مردم تهدید شود گفت: همه ستادهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید کمک کنند تا سلامت مردم و خانواده‌ها تهدید نشود چراکه بی‌تفاوت در این عرصه زمینه شیوع و گسترش موج پنجم کرونا را فراهم می‌کند.

یک‌هزار نفر از بوشهری‌ها واکسن کرونای ایرانی برکت دریافت می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه تست واکسن برکت در استان بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: یک‌هزار نفر از بوشهری‌ها واکسن کرونای ایرانی برکت دریافت می‌کنند.

سعید کشمیری روند واکسیناسیون در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون تزریق واکسن کرونا به حد پایین رسیده که با انتقال محموله جدید این روند تسریع می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر تجمع مردم در جریان تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی را نگران کننده دانست و تأکید کرد: عدم رعایت پروتکل بهداشتی در تبلیغات نامزدهای انتخابات در شهرها و روستاها نگران کننده است و زمینه شیوع موج پنجم ابتلا به کرونا را فراهم کرده است.

وی تعداد فوتی‌های کرونایی در جهان را ۳٫۸ میلیون و در ایران را ۸۱ هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر قربانی بیماری کرونا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روند ابتلا در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل آن افزایشی دانست و بیان کرد: در ۲ هفته قبل از هر ۱۰۰ تست ۲۵ نفر به کرونا مبتلا بودند که هفته گذشته به ۳۰ نفر افزایش یافت.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه را بیشترین مبتلایان به کرونا دانست و تصریح کرد: بیشترین مبتلایان در میانسال‌ها است و بیشترین فوتی‌ها هم  در قشر سالمند بالای ۶۵ سال است.

۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر هم با اشاره به ۲۳۸ هزار مورد بازرسی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۵ هزار پرونده تشکیل و تحویل مقامات قضایی شده که تاکنون یک‌هزار ۷۰۰ واحد و صنف در بی‌توجهی به پروتکل بهداشتی پلمب شده است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر را نزدیک به صفر دانست و بیان کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از قشرهای مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون، واکسن کرونا در استان بوشهر دریافت کرده‌اند که به یک چهارم آنان هم دوز دوم تزریق شده است.

وی از مهار گونه هندی کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت بحرانی در استان هرمزگان، و همسایگی این استان به شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر باید راهکارهای لازم در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در این شهرها ارائه شود.

  • منبع خبر : تسنیم