استان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد
استان بوشهر از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

ندای استان:با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها این استان در زمان حاضر از وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا خارج و در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

به گزارش ندای استان، دکتر سعید کشمیری روز جمعه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس آخرین رنگ بندی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شهرستان عسلویه، دیلم و جم در وضعیت زرد ( خطر متوسط) قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین هفت شهرستان بوشهر، دشتستان، گناوه، تنگستان، دشتی، دیر و کنگان نیز در وضعیت نارنجی (پر خطر ) قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: تا پیش از این ۲ شهرستان دیر و کنگان در وضعیت قرمز، جم، تنگستان و دیلم زرد و دشتستان، گناوه، بوشهر، دشتی و عسلویه نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشتند.

کشمیری اضافه کرد: هرچند استان بوشهر در زمان حاضر هیچ شهرستان قرمزی ندارد اما کوچک‌ترین سهل انگاری و تعلل ما را به حالت قرمز باز می‌گرداند به‌ همین دلیل باید اقدام‌های پیشگیرانه را همچنان ادامه داد.

وی ادامه داد:  ویروس کرونا هنوز فروکش نکرده و برای پیشگیری از وارد شدن به پیک پنجم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم ضروری است.

کشمیری یادآور شد: در زمان حاضر ۲۸۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این شمار ۳۸نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و از این تعداد ۲۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۴هزار و ۹۰ نفر به این ویروس مبتلا و هزار و ۱۷۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.