وضعیت عسلویه نگران کننده است
وضعیت عسلویه نگران کننده است

ندای استان:فرماندار عسلویه گفت: اگر شیوع کرونا در این شهرستان گسترده شود به دلیل حضور صنعتگران از نقاط مختلف، بر سلامت تمام کشور تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ندای استان،عبدالنبی یوسفی  فرماندار عسلویه در جلسه ستاد مبارزه با کرونای این این شهرستان عسلویه عنوان کرد: کرونا با کسی تعارف ندارد، اگر در عسلویه شیوع کرونا گسترده شود به دلیل حضور صنعتگران از تمام نقاط، بر سلامت تمام کشور تأثیر خواهد گذاشت.

او وضعیت شهرستان عسلویه را از نظر شیوع کرونا نگران‌کننده دانست و افزود: وضعیت نارنجی به وجود آمده در شهرستان بسیار شکننده است.

فرماندار عسلویه افزایش آمار مبتلایان را نشان از عادی انگاری خواند و ادامه داد: حدود ۶۰ درصد مبتلایان از صنعتگران و ۴۰ درصد از افراد بومی بوده‌اند و به تازگی درصد مبتلایان بومی روبه افزایش است.

یوسفی گفت: پیشگیری از افزایش مبتلایان بومی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقناع مردم در زمینه رعایت توصیه‌های بهداشتی، برگزار نکردن تجمعات، تشدید نظارت‌ها از سوی تیم نظارت شهرستان و کنترل ورودی‌های شهرستان با تلاش نیروی انتظامی و همکاری بخشداران دارد.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد از فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان عسلویه سالمند بوده‌اند که نشان از آسیب‌پذیری این قشر در برابر بیماری است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان عسلویه بیان کرد: بزرگان، شورای روحانیت، فعالان اجتماعی، ائمه جمعه و جماعات، آموزش و پرورش، خانه مشارکت مردم در سلامت و  همه متصدیان شهرستان از همه راه‌های ممکن از طریق فضای مجازی، تلفنی، حضوری و هر روش ممکن برای آگاه‌سازی سالمندان به فواید واکسن اقدام کنند.

شهرستان عسلویه هفته پیش از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز بود، اما از امروز در شرایط نارنجی قرار گرفته است.