فوتی ناشی از کرونا در بوشهر صفر شد
فوتی ناشی از کرونا در بوشهر صفر شد

ندای استان:رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شیب نزولی ابتلا و بستری کرونا در استان گفت: بعد از یک دوره سخت و طوفانی، امروز آمار فوت ناشی از کرونا در استان بوشهر صفر ثبت شده است.

به گزارش ندای استان،سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اینکه در فصل گرما درب و پنجره‌ها در نقاط گرم بسته و کولر روشن می‌شود اظهار داشت‌: جریان هوا در فضاهای سربسته به ویژه در منازل و سالن‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که یکی از راه‌های شیوع کرونا در فضاهای بسته و روش شدن کولر و بسته بودن درب‌ها است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه شیوع کرونا به وضعیت رنگ‌بندی شهرها ارتباطی ندارد تأکید کرد: تجمع در فضا‌های سرپوشیده به‌ ویژه رستوران‌ها، جلسات انتخاباتی و مراسم عروسی و سوگواری بسیار پرخطر است که باید دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فضای بسته و بدون تهویه مناسب را سبب افزایش انتقال ویروس کرونا دانست و بیان کرد: تنها را مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت شیوه‌نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی خانوادگی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

کشمیری آخرین آمار مبتلایان به کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با روند شیب نزولی بستری‌ها در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر اکنون ۲۹۰ نفر در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۶۱ بیمار جدید با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند گفت: اکنون ۲۹۰ بیمار در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۳۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تعدادی از آنها با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ترخیص بیماران از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته ۵۸ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، روز بدون فوتی کرونا در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: پس از یک دوره سخت و طوفانی، امروز آمار فوت ناشی از کرونا در استان بوشهر صفر ثبت شد و اکنون شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان بوشهر یک‌ هزار و ۱۲۴ نفر است.

وی به موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: اکنون سالمندان بالای ۷۵ سال واکسن کرونا دریافت می‌کنند و این در حالی است که قبلاً گروه‌های مختلف آسیب‌پذیر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

کشمیری از اجرا طرح واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال از هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با ورود محموله جدید واکسن به استان افراد بالای ۷۰ سال از هفته آینده می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اجرا طرح واکسیناسیون را بر اساس سند ملی دانست و گفت: بر اساس سند ملی واکسیناسیون در برابر کرونا انجام می‌شود و اکنون محموله جدید واکسن کرونا وارد استان و تزریق واکسن برای گروه‌های هدف آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان خردادماه افراد بالای ۶۰ سال هم واکسن کرونا دریافت می‌کنند.