فرصت بیمه ای نخیلات تا پایان اردیبهشت
فرصت بیمه ای نخیلات تا پایان اردیبهشت

ندای استان:تا کنون ۳۴ هزار هکتار از سطوح زیر کشت نخیلات زیر پوشش بیمه کشاورزی قراردارد.

به گزارش ندای استان، معاون خدمات بیمه‌ای باتک کشاورزی استان می‌گوید: با توجه به نقشی که صندوق بیمه کشاورزی در حمایت از کشاورزان در مواجهه با خطرات ناشی از بروز حوادث قهری و طبیعی بر عهده دارد، این محصول زیر پوشش بیمه کشاورزی قراردارد.

غلامعلی حسینی پناه افزود: بیمه نخیلات در دو زمان انجام می‌شود، نوبت اول در زمان فصل گل دهی نخیلات از بهمن تا نیمه فروردین و نوبت دوم هم از نیمه فروردین تا پایان اردیبهشت ماه است.

وی گفت: بیمه شامل خشکیدگی خوشه خرما، طوفان، ترشیدگی، افزایش رطوبت، سرما و حوادثی شامل سیل و رعد و برق است.

معاونت خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان با بیان اینکه استقبال بشیار خوبی از بیمه نخیلات صورت گرفته است گفت: صندوق بیمه کشاورزی دارای ردیف بودجه‌ای مستقل است و به موقع می‌تواند به تعهدات خود عمل کند.

حسینی پناه افزود: به نخیلاتی که خسارت وارد شود با پرداخت غرامت، عمده هزینه‌ها داده می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۵۷ میلیارد ریال به نخیلات آسیب دیده غرامت پرداخت شدو با توان مالی که صندوق بیمه‌ای دارد در کمترین زمان هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

حسینی پناه در مورد شرایط و نحوه بیمه نخیلات گفت: نخیلات از نظر عملکرد، سن، وضعیت خاک و آب محاسبه می‌شوند که ۷۰ درصد حق بیمه کشاورز از ناحیه دولت و ما بقی توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

به گفته این مسئول در جهت حمایت از کشاورزان و با توجه به مشکلات آتش سوزی که در بیشتر نخیلات اتفاق می‌افتاد، بیمه آتش سوزی نخیلات نیز وجود دارد.

کشاورزان می‌توانند برای بیمه نخیلات به دفاتر خدمات بیمه‌ای در روستا‌ها، شعب بانک کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما