حدود ۷۰ درصد سالمندان دشتستانی واکسن کرونا زدند
حدود ۷۰ درصد سالمندان دشتستانی واکسن کرونا زدند

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: حدود ۷۰ درصد از گروه سنی ۸۰ سال به بالا در این شهرستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: طبق زمان‌بندی برنامه واکسیناسیون وزارت بهداشت، اکنون افراد بالای ۸۰ سال شهرستان علیه کرونا واکسینه می‌شوند و تا کنون حدود ۷۰ درصد از افراد این گروه سنی نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۳۷۱ دوز واکسن به گروه‌های مختلف از قبیل کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان، گروه‌های نظام پزشکی (پزشکان مطب‌های خصوصی، آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی)، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و بیماران خاص (دیالیزی، تالاسمی، ام‌اس، پیوند اعضا) تزریق شده است که از این تعداد بیش از ۹۰۰ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان به راه‌اندازی دو پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر برازجان اشاره کرد و افزود: این دو پایگاه در مدرسه شهید جاوید کازرونی و کانون امام خمینی شهر برازجان ایجاد شده است و ۶ گروه مستقر در این پایگاه‎‌ها واکسیناسیون کارکنان بهداشت و درمان، بیماران خاص و افراد بالای ۸۰ سال را بر عهده دارند.

خویش‌دوست عنوان کرد: با اعلام گروه‌های سنی دیگر، راه‌اندازی یک تا دو پایگاه تجمیعی و افزایش گروه‌های تزریق واکسن پیش‌بینی‌شده است.

او گفت: این دو پایگاه تجمیعی، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت و ۴ پایگاه بهداشتی، جمعیتی در حدود ۱۶۰ هزار نفر را برای تزریق واکسن پوشش می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان بیان کرد: ارسال واکسن‌های کرونا به شهرستان دشتستان همچنان ادامه دارد که طبق برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده تزریق آن به گروه‌های هدف انجام می‌گیرد.

خویش‌دوست با بیان اینکه گروه‌های بهداشتی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در این مراکز حضور فعال دارند، گفت: مردم برای دریافت واکسن منتظر تماس تلفنی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و هماهنگی مراقبین سلامت و بهورزان مرکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

او از مردم خواست با پاسخ به‌موقع به تماس‌های ۴۰۳‌۰ و مشارکت عمومی برای ایجاد ایمنی جمعی و شکستن کرونا با کارکنان بهداشت و درمان همکاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان همچنین با تشکر از بخشداران، دهیاران، ادارات آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج برای فراهم کردن محل مناسب واکسیناسیون عمومی رده‌های سنی مختلف در سایر بخش‌های شهرستان، گفت: برای تسریع در تزریق واکسن به گروه‌های مختلف سنی نیاز به امکانات و ظرفیت‌های سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی داریم.