۷ سد در استان بوشهر در دست ساخت است
۷ سد در استان بوشهر در دست ساخت است

ندای استان:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: هفت سد با سرمایه‌گذاری افزون بر چهار هزار میلیارد تومان در این استان در حال ساخت است.

به گزارش ندای استان،علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، سد‌های خاییز، باغان، دشت‌پلنگ، دالکی، ارغون، تنگ‌ارم و اخند رااز مهم‌ترین سد‌های استان بوشهر عنوان کرد که برای ساخت آن‌ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی امسال سد‌های اخند عسلویه، ارغون دشتستان و خاییز تنگستان آبگیری می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت نقاط مختلف استان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه سد خاییز تنگستان در نیمه نخست امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: تأمین آب ۶۷۰ هکتار از نخلستان‌های زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم از ویژگی‌های سد خاییز تنگستان است.

محمدی، از اجرای سد‌های باغان و دشت پلنگ از محل اعتبارات فاینانس خارجی خبر داد و عنوان کرد: سد دشت پلنگ با هدف تأمین آب آشامیدنی و صنایع، و مهار سیلاب‌های رودخانه دشت‌پلنگ و بهبود وضع آبیاری زمین‌های کشاورزی پایین دست جنوب استان بوشهر طراحی شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه سد باغان به تامین آب شهرستان‌های جم و دشتی کمک می‌کند، گفت: سد باغان نقش ویژه‌ای در تأمین آب آشامیدنی بخش ریز شهرستان جم و آب بخش کشاورزی شهرستان دشتی دارد که انتظار داریم سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، تکمیل سد دالکی در دشتستان را یکی از مطالبات مهم کشاورزان و ساکنان این منطقه دانست و افزود: روند ساخت این سد با پیگیری‌های صورت گرفته تسریع شده است و امیدواریم بر اساس برنامه تعیین شده آبگیری شود.

محمدی، پیشرفت سد ارغون دشتستان را هم بیش از ۸۹ درصد اعلام کرد و افزود: این سد فصل تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز آب آشامیدنی ساکنان شهر کلمه دشتستان را به نقطه پایدار می‌رساند.

او با اشاره به اینکه، سد اخند در شهرستان عسلویه برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و تغذیه آبخوان پایین دستی در حال ساخت است، گفت: اکنون سد اخند ۷۵ درصد پیشرفت دارد و تا شهریور بدنه آن تکمیل می‌شود.