۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر واگذار می شود
۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر واگذار می شود

ندای استان:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌بوشهر گفت: ۳۶۳ هکتار از اراضی ساحلی استان‌بوشهر که مستعد گردشگری است، در قالب مناطق نمونه گردشگری واگذار می‌شود.

به گزارش ندای استان، محمدحسین ارسطوزاده افزود: سواحل جنوبی ایران و علی‌الخصوص خلیج‌فارس از جاذبه‌های مهم و ممتاز گردشگری جنوب کشور شناخته می‌شود که بخش عمده این سواحل در استان‌بوشهر واقع شده‌است.

وی گفت: مناظر طبیعی خلیج‌فارس با دارا بودن انواع سواحل مرجانی، صخره‌ای، ماسه‌ای و حتی جنگلی می‌تواند بدون شک بهترین و بدیعی‌ترین مناظر را برای گردشگران به ارمغان آورد.

ارسطوزاده به آثار تاریخی متعددی که در کرانه‌های این سواحل وجود داد اشاره کرد و اظهار داشت: وجود آثار تاریخی، آداب و رسوم مختص ساحل نشینان می‌تواند برای گردشگران جذابیت‌های بصری و تاملی داشته باشد و می‌توان گفت که بهترین اتفاقات در انتظار گردشگرانی است که به این مناطق سفر می‌کنند.

وی گفت:: برای بهره‌برداری از این ظرفیت در استان بوشهر برای ۳۶۴ هکتار از اراضی ساحلی طرح منطقه نمونه گردشگری در نظر گرفته شده است که بصورت فراخوان عمومی و با درنظر گرفتن بسته‌های سرمایه‌گذاری، منتشر شده‌است و از سرمایه‌گذاران دعوت بعمل آمده تا در این فرصت استثنایی حضور داشته باشند.

ارسطوزاده ادامه داد: در این طرح‌ها، راه‌اندازی خطوط گردشگری‌دریایی درون استانی و برون استانی نیز وجود دارد که مسیر ترددی بین استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان بلوچستان را دربرمی‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اشتغال‌زایی خوبی که در این طرح‌ها وجود دارد اظهارداشت: با راه‌اندازی هر یک از این مناطق نمونه گردشگری نزدیک به ۱۰۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که می‌تواند به تحولی عظیم در صنعت گردشگری استان تبدیل شود و آینده چرخه اقتصادی استان را متحول سازد.