کلاهبرداری از طریق اینستاگرام استادان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
کلاهبرداری از طریق اینستاگرام استادان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ندای استان:مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از شگرد کلاهبرداران با دسترسی غیرمجاز به حساب اینستاگرام استادان و پزشکان این دانشگاه و درخواست مالی از دنبال کننده‌ها خبر داد.

به گزارش ندای استان،مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام، هک کردن حساب و یا ساختن حساب مشابه استادان یا پزشکان این دانشگاه با دنبال کننده‌های آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

همچنین کلاهبرداران با طرح این موضوع که نیاز مبرم به پول برای درمان یک بچه مبتلا به سرطان دارد، از آن‌ها تقاضای وجه نقد می‌کنند.

بر همین اساس استادان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال در شبکه‌های اجتماعی دقت کنند با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی و مالی آن‌ها ممکن است افرادی با سوءاستفاده از نام‌آن‌ها و با راه‌اندازی صفحات مشابه یا دسترسی غیرمجاز، دست به کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند.

در این اطلاعیه به کاربران فضای مجازی هم تاکید شده است: به هویت‌های کاذب اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه نسبت به ارتباط‌گیری با کاربران اقدام می‌کنند.

مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پزشکان و استادان دانشگاه خواسته است در صورتی که چنین پیامی را دریافت کردند اقدام به واریز پول نکنند و در اسرع وقت با حراست دانشگاه تماس بگیرند.