هشدار پلیس فتا بوشهر:کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام واکسن کرونا
هشدار پلیس فتا بوشهر:کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام واکسن کرونا

ندای استان:رییس پلیس فتا بوشهر از کلاهبرداری، سودجویانی خبر داد که با عنوان ثبت‌ نام واکسن کرونا ، برخی از شهروندان را در دام خود می‌اندازند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ مهدی قاسمی رییس پلیس فتا بوشهر در این‌خصوص گفت: مجرمین سایبری به اشکال مختلف مثل ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی  تحت عناوینی نظیر ” ثبت پرونده سلامت برای دریافت واکسن کرونا یا فروش واکسن خارجی کرونا به قیمت بسیار مناسب”، متقاضیان را به سایت‌های جعلی و صفحات فیشینگ هدایت می‌کنند.

سرهنگ قاسمی عنوان کرد: به‌هیچ عنوان لینک‌های انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی با موضوعات ثبت نام واکسن یا تشکیل پرونده سلامت و نظایر اینها را باز نکنید و وارد صفحات اینترنتی نامعتبر نشوید.

این مقام انتظامی در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص عدم توجه به شایعات و مطالب منتشر شده در فضای مجازی، بیان داشت : عموم مردم می بایست جهت اطلاع از اخبار موثق به رسانه‌های معتبر نظیر صداوسیما و سایت رسمی وزارت بهداشت مراجعه کنند.

رییس پلیس فتا بوشهر یادآور شد: هموطنان می توانند در صورت نیاز به اطلاع از نوبت زمانی و محل تزریق واکسن به سامانه ثبت رسمی واکسیناسیون کرونا به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن، از طریق وزارت بهداشت، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه جهت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی نیست ، اظهار داشت : شهروندان در صورت داشتن هرگونه ابهام در مورد پرونده سلامت، می توانند با مرکز بهداشت محل سکونت خود تماس بگیرند و در مورد وضعیت پرونده بهداشتی خود سؤال کنند.

این مقام سایبری از مردم خواست تا در صورت مشاهده مواردی از قبیل تبلیغات در مورد واکسن کرونا و ارسال لینک‌های جعلی و ناشناس، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  در بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.