تولیدروزانه ۲ میلیون لیتر اکسیژن برای بیماران کرونایی در بوشهر
تولیدروزانه ۲ میلیون لیتر اکسیژن برای بیماران کرونایی در بوشهر

ندای استان:دبیر ستاد مقابله با کرونا در بوشهر گفت:روزانه ۲ میلیون لیتر اکسیژن برای بیماران کرونایی در استان تولید می‌شود. هر بیمار هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: روزانه ۲ میلیون لیتر اکسیژن برای بیماران کرونایی در استان تولید می‌کنیم، زیرا هر بیمار کرونایی در هر دقیقه به ۱۰ لیتر اکسیژن نیاز دارد.

او ادامه داد: در ۱۴ ماه گذشته ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز در استان، نصب، راه اندازی یا تعمیر شده است که قیمت هر دستگاه ۲ میلیارد تومان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به شرایط حساس و خطرناک شیوع کرونا در کشور  تا روز گذشته ۴۵ هزار بستری ناشی از ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده و دو هزار و ۷۰۰ بیمار جدید هم به بستری‌ها کرونایی اضافه شده است.

کشمیری، با بیان اینکه نباید اجازه دهیم بیمار جدید در استان اضافه شود، افزود: کارخانه‌های تولید بیماری را باید تعطیل کنیم، این کارخانه‌های تولید بیماری برگزاری مراسم‌ مذهبی، عروسی‌ها، جلسات طولانی مدت اداری، آموزشگاه‌های مختلف و… است.

او، برپایی دورهمی‌ها در فضای بسته را خطر مهم ابتلا به کرونا برشمرد و ادامه داد: خطر بزرگی که استان بوشهر را در این فصل سال تهدید می‌کند، استفاده از کولر‌های گازی است.

کشمیری بیان کرد: از مدیران استانی و شهرستانی انتظار داریم که نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در محل خدمتی خود با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنند

استاندار بوشهر هم با اشاره به شیوع گسترده کرونا و شرایط حساس مقابله با این بیماری در استان، بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش بیش از حد کرونا، دستگاه‌های اجرایی و ادارات هم باید با جدیت به وظایف خود در این زمینه عمل کنند و با حساسیت بیشتری بر رعایت اصول بهداشتی نظارت داشته باشند.

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در حوزه روابط کار، نقش و وظیفه خود را برای مقابله با کرونا انجام دهند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، ضمن اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، جلسات اداری را محدود کنند و با دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله و جلوگیری از گسترش کرونا در استان همکاری داشته باشند.