تخصیص ۲۲۰۰ تن برنج و شکر به استان بوشهر
تخصیص ۲۲۰۰ تن برنج و شکر به استان بوشهر

ندای استان:معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای ماه مبارک رمضان از سوی ستاد تنظیم بازار کشور یکهزار و ۱۰۰ تن برنج وارداتی هندی و به همین میزان شکر به این استان اختصاص یافت.

به گزارش ندای استان،ابوالقاسم محمدزاده روز سه ‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ابتدا ستاد تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان ۶۰۰ تن برنج وارداتی هندی و ۶۰۰ تن شکر به استان بوشهر اختصاص داده بود که با پیگیری انجام شده در هر کدام از این اقلام ۵۰۰ تن سهمیه فوق العاده به این سهم این استان بوشهر افزوده شد و اکنون در حال جذب است.

وی بیان کرد: بخشی از این اقلام در شهرستان‌‏ها توزیع، نیاز هیات‌‏ها از طریق سازمان تبلیغات اسلامی تامین شده و سهمیه مردمی نیز از طریق فروشگاه‌‎های منتخب و واحدهای صنفی در حال جذب و عرضه است.

محمدزاده عنوان کرد: همچنین واردات روغن با ارز ترجیحی در حال انجام است و اکنون به وفور در فروشگاه‏‌های استان بوشهر وجود دارد.

وی یادآور شد: کارخانه‌های روغن نباتی دزفول و گچساران مبادی تامین روغن استان بوشهر هستند و در این زمینه همه واحدهای خرده و عمده فروش که در سامانه جامع تجارت نام نویسی کرده باشند می‎‌توانند با مراجعه با سازمان صمت حواله تامین روغن را دریافت کنند.

محمدزاده اظهار داشت: در موضوع مرغ نیز تصدی و تهیه مرغ در مبادی و کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی است با این حال عرضه مرغ به صورت قطعه‌‎بندی  غیرمجاز اعلام شده و عرضه مرغ گرم نیز با قیمت هر کیلو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در حال انجام است.

وی یادآور شد: به طور متوسط روزانه ۷۵ تا ۸۰ تن مرغ در استان بوشهر توزیع می‌‎شود که با توجه به اینکه برخی استان‌‎ها تولید مرغ نداشته و از استان‌های همجوار تامین می‌کنند، این استان ۳۵ درصد گوشت مرغ مازاد بر نیاز خود را به استان‌های دیگر اختصاص می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه جوجه ریزی مرغداری‌ها در اواخر اسفند و فروردین انجام شده در ادامه ماه رمضان تولید مرغ بیشتر خواهد شد و از ۱۵ اردیبهشت میزان تولید آن در استان بوشهر بیشتر خواهد شد.

محمدزاده عنوان کرد: امسال برآورد این بود همانند سال گذشته مصرف مرغ کمتر می‎‌شود اما با این حال ۳.۵ برابر سال گذشته مرغ در استان بوشهر مصرف شد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر گاهی مصرف مرغ در استان بوشهر بیشتر از ۱۰۰ تن در روز است و امیدواریم با مدیریت مصرف طی روزهای باقیمانده تا نیمه اردیبهشت به تعادل بازار مرغ در این استان کمک شود.

محمدزاده افزود: همان طور که با مدیریت صورت گرفته نابسامانی روغن در بازار استان بوشهر بهبود پیدا کرده‌است بدون شک بزودی بازار مرغ این استان نیز متعادل می‌شود.