پلمب۱۲ مکان عمومی در بوشهر به علت تخلفات بهداشتی
پلمب۱۲ مکان عمومی در بوشهر به علت تخلفات بهداشتی

ندای استان:رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از پلمب ۱۲ مکان عمومی و بازرسی از هزار و ۴۹ مرکز و اماکن تحت پوشش در هفته اول نوروز خبر داد.

به گزارش ندای استان،مهندس حسن فخرایی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در خصوص فعالیت‌های واحد بهداشت محیط در ایام نوروز گفت: به منظور حفظ و سلامت شهروندان، واحد بهداشت محیط به کلیه امکانات به همراه نیرو‌های بسیجی در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برنامه سلامت نوروزی را در تمامی مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرا کرد.

او افزود: در این طرح که از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شده است کارشناسان بهداشت محیط به صورت روزانه در ساعات اداری و غیر اداری و روز‌های تعطیل از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس بازدید کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی با حضور ۲۴ اکیپ یک‌نفره کارشناس بهداشت محیط در روز‌های اداری و تعداد ۶ اکیپ در روز‌های تعطیل از هزار و ۴۹ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی، جایگاه‌های سوخت، پایانه‌های مسافربری، هتل‌ها بازرسی بهداشتی به ‌عمل‌آمده و بیش از ۹۵ اخطار بهداشتی صادر و ۳۲ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۲ واحد پلمب شدند.

مهندس فخرایی گفت: تعداد ۹۷ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل در بازرسی‌ها صورت گرفت که منجر به انجام ۲۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی مشکوک و ارسال به آزمایشگاه شد و علاوه بر این تعداد ۸۰ نمونه آب جهت انجام آزمایش‌های میکروبیولوژی و ۲۵۶ موردسنجش کلر باقی‌مانده آب انجام گرفت، همچنین به بیش از ۵۴ مورد از شکایات مردمی نیز در این مدت رسیدگی شده است.

او بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان، در طی بازرسی‌ها کلیه پروتکل‌های بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تاکید کرد: یکی از راه‌های کاهش مواجهه و قطع زنجیره تماس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و از طرفی حفظ سلامت نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است، مقررات ویژه‌ای از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر رعایت اصول بهداشتی از سوی بازرسین بهداشت محیط متناسب با نوع صنف اعمال شد.

مهندس فخرایی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از طریق سامانه شکایات مردمی در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.