کرونا بلای جان ۱۰۷ گناوه‌ای شد
کرونا بلای جان ۱۰۷ گناوه‌ای شد

ندای استان:سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۰۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ندای استان،عصمت حیدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: به منظور شناسایی زودهنگام و انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی فوری برای بیماران برای کاهش موارد بستری در بیمارستان و همچنین مرگ و میر ناشی از کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۹ هزار و ۸۰۰ تست شامل تست pcr و تست سریع گرفته شده و دو هزار و ۳۳۴ بیمار شناسایی شده است.

او با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در گناوه، افزود: تیم مراقبت و رهگیری ما در قالب ۱۱ گروه با ۲۷۸ عضو، تا کنون هزار و ۱۷۲ تست pcr انجام داده‌اند و ۴۰۲ مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

سرپرست شبکه بهداشت گناوه ادامه داد: همچنین بعد از شناسایی۶ هزار و ۹۸۸ نفر که با این بیماران در تماس بوده‌اند، از ۶ هزار و ۸۸ نفر از ایشان تست سریع گرفته شد که تعداد دو هزار و ۱۰۰ تست در منزل گرفته شد و ۵۷۴ بیمار مثبت جدید شناسایی شدند.

حیدری عنوان کرد: ۲۰ گروه نظارت شامل ۸۴ بسیجی فعال و ۲۰ کارشناس بهداشت محیط و بهورز تا کنون بیش از  چهار هزار و ۵۰۰ بازدید در شهر انجام داده اند و در نهایت هزار و ۳۶۵ اخطاریه صادر و ۴۷ واحد صنفی نیز تعطیل و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

او با اشاره به اینکه مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروزی فعال هستند، گفت: همچنین در طرح بسیج سلامت نوروزی که از ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، به طور مستمر از واحد‌های صنفی بازدید می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان