وضعیت بوشهر قرمز می شود
وضعیت بوشهر قرمز می شود

ندای استان:از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، چهار شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و کنگان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و ۶ شهرستان دیگر در شرایط زرد قرار دارند.

به گزارش ندای استان،دکتر سعید کشمیری دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: با شروع موج چهارم کرونا در کشور و همچنین افزایش مبتلایان در استان باید منتظر وضعیت قرمز و خطر در استان باشیم.

او از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و یاری رساندن به مدافعان سلامت تا پایان تعطیلات نوروزی در خانه بمانند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، چهار شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و کنگان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند و ۶ شهرستان دیگر در شرایط زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بیان کرد: امروز نیز مانند دیروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان به ثبت نرسید.

کشمیری ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر تا کنون ۹۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند که از مجموع قربانیان، ۸۹۱ نفر به‌طور قطعی به این بیماری مبتلا بوده و ۲۱ نفر نیز مشکوک به ابتلا به این بیماری بوده‌اند.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۸ مورد به کرونا، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۹۹ نفر در بخش‌های کرونایی بستری هستند، عنوان کرد:  ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که چهار نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲۱ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۱ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا بوده‎اند.

او گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار و ۳۱۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.