مجلس عزا به تقسیم کرونا ختم شد/برگزاری مراسم عروسی ۱۰۰۰ نفری
مجلس عزا به تقسیم کرونا ختم شد/برگزاری مراسم عروسی ۱۰۰۰ نفری

ندای استان:رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: اغلب شرکت‌کنندگان در مراسم ختم در یکی از شهرهای شهرستان عسلویه، با ابتلا به کرونا مجلس را ترک کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: پس از اطلاع تیم رهگیر مرکز خدمات جامع سلامت، از ابتلای فردی که در مراسم ختم حضور داشته است، تست سریع از اطرافیان گرفته شد که همگی اعلام کردند در مراسم ختم حضور داشته‌اند.

او، حال عمومی مبتلایان را خوب توصیف کرد و افزود: به ناچار حسب مصوبات ستاد کرونا، افراد سهل‌انگار اعم از صاحبان مراسم عروسی و عزا به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه ادامه داد: با عادی انگاری عموم و رعایت نکردن کامل شیوه‌نامه‌ها، هم‌اکنون وضعیت آبی شهرستان عسلویه به زرد تبدیل شده است و در صورت ادامه این گونه رفتارها، وضعیت نارنجی و حتی قرمز دور از انتظار نخواهد بود.

زارعی عنوان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر دعوت شدن ۵۰۰ تا هزار نفر برای مراسم عقد و عروسی در اوایل سال ۱۴۰۰ در برخی از شهر‌ها و روستا‌ها به دستمان رسیده است  که این موارد از مصادیق اقدام علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: انتظار داریم بیش از پیش مراجع قضایی و نیروی انتظامی وارد میدان شوند تا از بروز اتفاقات ناگوار در شهرستان پیشگیری شود. از همه شهروندان هم تقاضا داریم از حضور در دورهمی‌ها و اماکن شلوغ خودداری کنند و در صورت اضطرار، حضور با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.