کمک ۷ میلیارد تومانی اتاق بازرگانی بوشهر برای مقابله با کرونا
کمک ۷ میلیارد تومانی اتاق بازرگانی بوشهر برای مقابله با کرونا

ندای استان:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر گفت: این اتاق در قالب پویش “نفس” تاکنون هفت میلیارد و۳۴میلیون تومان به دانشگاه علوم پزشکی این استان در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کرده است

به گزارش ندای استان،خورشید گزدرازی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود:  در این ارتباط تاکنون ۴هزار و ۲۲۰ دست لباس و گان  ایزوله پرستاری، ۶هزار عدد ژل ضد عفونی کننده دست، ۶۱هزار و ۸۰۰عدد ماسک N۹۵،  اکسی متر ثابت،  ۱۰ دستگاه مانیتور آی سی یو، ۵۲ عدد تب سنج لیزری و لمسی، ۳۰۰ لیتر الکل، ۱۰ عدد هواساز، ۳۳ عدد باطری سبک اسید بیمارستان خلیج فارس،یک هزار و ۵۰ عدد عینک، ۵۰۰ عدد شیلد تامین شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان نیز پیش پرداخت برای برق سی تی اسکن بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس بوشهر و بقیه الله دیلم، دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان‌های  امام حسین (ع) اهرم و زینبیه دشتی، تامین تجهیزات اتاق عمل و زایشگاه بیمارستان امام هادی (ع) دیر و ماموگرافی بیمارستان شهید گنجی برازجان و تجهیزات زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان پرداخت شده است.

گز درازی اضافه کرد: افزون براین با همت اتاق بازرگانی استان بوشهر ۱۰ هزار عدد ماسک از دوستان خود از کشور چین، ۱۳ هزار عدد ماسک از کشور امارات متحده عربی و ۹۷۷ دست گان پرستاری نیز خریداری و یه دانشگاه علوم پزشکی اهدا شد.

وی گفت: با توجه به همه گیری گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹  می‌طلبید همه ارکان نظام شامل بخش خصوصی، مردم، فعالان بخش اجتماعی و اقتصادی و دولت در کنار هم قرار بگیرند و با تجهیز کادر درمان با شیوع ویروس کرونا مقابله شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر گفت: اتاق بازرگانی با سابقه‌ و پیشگامی که برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی داشت در قالب جلسه دولت و بخش خصوصی همزمان با سراسر کشور برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی فعالان بخش اقتصادی اقدام به تشکیل پویش نفس کرد و در این راستا گام‌های موثری تاکنون در استان برداشته شده‌است.

گزدرازی اضافه کرد: این اتاق با تامین هزار بن خرید ۲۵۰ هزار تومانی در رزمایش کمک مومنانه در قالب طرح “ضیافت نفس” نیز مشارکت کرد.

وی بیان کرد: در این زمینه با خرید صورت گرفته از یکی از فروشگاه‎های زنجیره‌ای شهر بوشهر با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی بسته‌‎های خریداری شده به خانواده‎های متضرر شده از شیوع ویروس کرونا پرداخت شده است.

گزدرازی ادامه داد: در قالب پویش نفس همکاری اتاق بازرگانی بوشهر و ایران همواره برای رفع نیازهای بخش بهداشت و درمان همچنان ادامه دارد.