از هیچ کمکی برای استان بوشهر مضایقه نمی‌کنم/دستور ویژه برای کمک به مطبوعات محلی
از هیچ کمکی برای استان بوشهر مضایقه نمی‌کنم/دستور ویژه برای کمک به مطبوعات محلی

خبر استان:وزیر نفت گفت: مهم‌ترین کاری که باید برای استان بوشهر در عرصه نفت انجام دهیم، تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه نفت و گاز است و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبر استان، بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز در همایش بررسی نقش و مسؤولیت اجتماعی و اقتصادی وزارت نفت در استان بوشهر اظهار داشت: تعامل خوبی بین مجموعه وزارت نفت و استان بوشهر شکل گرفته و بنده به این نگاه تعاملی انعقاد دارم و باید توسعه یافته و تلاش کنیم تا نگاه تعاملی تقویت شود.

وی بیان کرد: در همین ارتباط طرح اقماری در وزارت نفت نخواهیم داشت و شهرکی جدا از شهرهایی که طرح‌های نفت و گازی در آن در حال اجراست را نمی‌سازیم چرا که معتقدیم طرح اقماری مشکلات عمده‌ای ایجاد می‌کند.

وزیر نفت اضافه کرد:  جمعیتی که برای اشتغال در صنایع نفت و گاز به بوشهر می‌آیند اهل بوشهر می‌شوند و اگر همه زندگی کارکنان نفت همراه با مردم بومی باشد همه مسائل اجتماعی رو به بهبودی می‌رود.

زنگنه با بیان اینکه هر تبعیض جنسیتی را وزارت نفت ممنوع است به جز در مشاغل اقماری یا در سکوها و نوبت کاری که در پالایشگاه‌ها وجود دارد،‌ ادامه داد: وقتی در دولت جدید به وزارت نفت آمدم ورود خانم‌ها به دانشگاه نفت ممنوع شده بود اما بنده این موضوع را لغو کردم.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی برخی نمایندگان تشکل‌های اجتماعی و اقتصادی استان بوشهر، با بیان اینکه فروش کالای پتروشیمی ربطی به بنده ندارد، گفت: در این زمینه آنچه در توان بنده باشد انجام می‌دهم.

وزیر نفت در مورد درخواست یکی از فعالان اقتصادی استان بوشهر در ارتباط با چرخش مالی درآمدهای شرکت‌های نفتی و گازی در استان بوشهر بیان کرد:  این موضوع که چرخش مالی در استان بوشهر هرچه باشد باید برای همین استان هزینه شود اما باید ساز و کار تحقق این امر از سوی مسؤولان استان بوشهر تدوین شود.

زنگنه در ارتباط با درخواست نماینده مطبوعات بوشهر مبنی بر تعامل و همکاری روابط عمومی وزارت نفت برای دادن آگهی  به نشریات محلی بوشهر بیان داشت: در این مورد هم آنچه بتوانیم عمل می‌کنیم و دستور می‌دهم به روابط عمومی وزارت نفت که اقدام مورد نیاز مطبوعات محلی بوشهر را انجام دهد اما نحوه حمایت هم باید از  سوی اهالی رسانه در بوشهر مشخص شود.

وی با بیان اینکه از هیچ کمکی برای استان بوشهر مضایقه نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع اما بی‌انصافی است بگوییم دود نفت و گاز به چشم بومی‌ها رفته و طلای آن نصیب دیگران شده است، آنچه درآمد نفت است به خزانه می‌رود و برای همه ایران هزینه می‌شود.

وزیر نفت گفت: مهم‌ترین کاری که می‌توان برای استان بوشهر در حوزه نفت و گاز انجام داد، تربیت نیروی انسانی است این اقدامی دراز مدت است اما در ۲۰ سال آینده ۹۰ درصد مدیران نفت و گازی استان بومی خواهند بود.

زنگنه با بیان اینکه در تلاش هستیم نیروهای بومی شاغل در عسلویه را برای آموزش بورسیه کنیم، بیان داشت:  اینکه توقع داشته باشید ۳۰ هزار نفر نیروی بومی در منطقه عسلویه استخدام شوند امکان‌پذیر نیست و مازاد نیرو هم داریم هر چند برای ایجاد کار در تلاش هستیم.

وی گفت: توقع نداشته باشید وزارت نفت به جای ۱۸ وزارتخانه دیگر در استان کار کند بلکه هر وزارتخانه‌ای وظیفه خود را انجام دهد و ما هم در این زمینه به وزارتخانه مربوطه کمک می‌کنیم.

وزیر نفت خواستار تدوین طرح جامع خواسته‌ها و نیازمندی‌های استان بوشهر از وزارت نفت شد و بیان کرد:  بوشهر از نظر دولت و شخص رئیس جمهور استانی  مهم است و از نظر مواضع سیاسی، رفتار تاریخی و پشتیبانی در انقلاب حضورش روشن و امیدبخش بوده است.