امام جمعه دیر:مردم استان مصداق آش نخورده و دهان سوخته می‌شوند
امام جمعه دیر:مردم استان مصداق آش نخورده و دهان سوخته می‌شوند

ندای استان: امام جمعه دیر با اشاره به اینکه صنایع باید حق استان بوشهر را بدهند، گفت: نیروهای بومی در پارس جنوبی مورد بی‌مهری قرار می گیرند.

به گزارش ندای استان، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به کم شدن بودجه استان‌های دارای درآمد سرانه بالا در طرح احکام کلی بودجه، اظهار داشت: استان بوشهر با توجه به وجود تأسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی‌ها اگر بخواهند اینها را به حساب استان ما بگذارند طبعاً درآمد سرانه بالایی دارد و اینجا است که مردم استان ما مصداق بارز ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته می‌شوند.

امام جمعه بندر دیر ادامه داد: استان بوشهر از یک سو کمترین بهره مندی از این تأسیسات عظیم پارس جنوبی دارد و از سوی دیگر بخاطر درآمد بالای این تأسیسات بودجه ما را کاهش خواهند داد.

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای حل این مشکل، تاکید کرد: ما هم از همین جا از شورای نگهبان و همه نمایندگان مجلس می‌خواهیم یا درآمد این تأسیسات به حساب استان ما نگذارند یا اگر می‌خواهند بگذارند، حداقل از بودجه ما نکاهند.

حسینی با بیان اینکه ما در بحث اشتغال مشکل داریم و مصوبه ۵۰ درصدی عملیاتی نشده است، عنوان کرد: حتی نیروهایی که سال‌ها آنجا مشغول بوده‌اند متأسفانه گاهی اوقات مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اخیراً بعضی از نیروهای شهرستان دیر که ۹ سال و بعضی‌ها ۳۸ سال سابقه کار داشتند، عزیزان جانبازی داریم که فرزند شهیدی را به کار می‌گیرند اما در کنارش جانبازی را بیکار می‌کنند.

خطیب جمعه دیر یادآور شد: ما از مدیر عامل منطقه انرژی پارس جنوبی درخواست می‌کنیم در این قضایا تجدید نظیر کرده و این نارضایتی که مردم شهرستان و استان دارند را برطرف کنند.

وی با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، مهدی المهندس و همراهان شهید آنها، ابراز کرد: کار بزرگ سردار شهید سلیمانی نجات اسلام بود و نگذاشت اسلام بدنام و اعتاب مقدسه تخریب شود.

حسینی گفت: انسجام و وحدت ملی، تقویت وحدت کشورهای اسلامی، بسیج همه نیروهای مقاومت و آزادی‌خواهان علیه آمریکا، به حاشیه رفتن تفکر سازش و مذاکره با شیطان بزرگ، تقویت رویکرد مقاومت، طرح خروج آمریکا از منطقه و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی کشورهای اسلامی از دستاوردهای شهادت سردار سلیمانی است.

وی بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی زنده بودن انقلاب را ثابت کرد و نشان داد ملت وفادار به این نظام هستند.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه تجلیل از سردار سلیمانی و شهدای مقاومت وظیفه همه است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از این نوع تجلیل‌ها این است که مکتب شهید سلیمانی که معنویت و اخلاص و ولایتمداری است را در جامعه ترویج دهیم و او را الگوی خود قرار داده و در راه او قدم برداریم.

وی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضائی، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این سند تحول، قوه قضائیه در تراز اسلام انقلاب داشته باشیم و مردم ما طعم عدالت اسلامی را بچشند.

حسینی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی در بحث تحول باید تحول در نیروی انسانی باشد، یادآور شد: تا نیروهای ناسالم و فاسد در بدنه دستگاه قضائی هستند انتظار تحول را نباید داشته باشیم، لذا باید اولویت به این معنا باشد که دستگاه قضائی از وجود عناصر ناسالم خالی شود.

وی آغاز تست واکسن ایرانی کرونا را یک موفقیت بزرگ و ثمره خودباوری دانست که جهانیان را متحیر و شگفت زده کرد.

امام جمعه دیر بیان داشت: در این موقعیت اقتصادی، بهترین صله رحم کمک به اقوام و خویشاوندان است.

  • منبع خبر : مهر