ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و حلقه‌های صالحین برای ازدواج آسان
ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و حلقه‌های صالحین برای ازدواج آسان

خبر استان:سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برای برپایی ازدواج‌ آسان می‌توان از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و حلقه‌های صالحین بسیج استفاده کرد.

به گزارش خبر استان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عباس جمشیدی در نشست ساماندهی امور جوانان استان بوشهر با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: جوانان محور حرکت و توسعه جامعه هستند و مسئولین باید در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفا شدن استعدادهای جوانان تلاش و اقدام شایسته انجام دهند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ما در دهه ۶۰ تنها دو کانال تلویزیونی داشتیم که آن‌هم به‌صورت نیمی از شبانه‌روز برنامه پخش می‌کرد اما امروز در عصر انفجار اطلاعات و باوجود ۱۸۰۰ شبکه ماهواره‌ای قابل دریافت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، کار متفاوت و سخت‌تر از گذشته شده است.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، آسیب‌های فضای مجازی، آشنایی با مضرات بلای خانمان‌سوز مواد مخدر و برگزاری کرسی‌های هم‌اندیشی فرهنگی جوانان را از ضرورت‌های این حوزه عنوان کرد که دستگاه‌های مرتبط با موضوعات یادشده، باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به مبحث آموزش جوانان داشته باشند.

جمشیدی از ارگان های ذیربط خواست تا در حوزه ازدواج به آسیب شناسی بپردازند و در پی ارائه راهکارهای نوین و عملیاتی در این حوزه باشند.

معاون استاندار بوشهر عنوان کرد: به منظور الگوسازی در امر ازدواج، اول ذیحجه روز ازدواج و خانواده نام گذاری شده که برای برگزاری برنامه‌های متنوع در این راستا در استان بوشهر برنامه‌های قابل توجهی پیش بینی شده است.

وی افزود: اساسی‌ترین موضوع در امر ازدواج، آموزش و فرهنگ‌سازی است که این دو مقوله را باید در مدرسه و خانه دنبال کرد.

جمشیدی بیان داشت: به امر آموزش در ازدواج تأکید زیادی داریم چرا که بسیاری از ازدواج‌هایی که خیلی زود به طلاق می‌رسند ناشی از نبود آموزش در این عرصه است.

معاون استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان، باید از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی استفاده کرد تا شاهد مشارکت بیشتر مردم در این امر خیر باشیم.

جمشیدی گفت: همچنین برای برپایی ازدواج‌های آسان می‌توان از ظرفیت خیرین هم استفاده کرد، خیرین در استان بوشهر ظرفیت بسیاری خوبی هستند و در کنار خیرین ائمه جمعه و جماعات و همچنین حلقه‌های صالحین بسیج از دیگر فرصت‌های خوب برای فرهنگ سازی و برپایی ازدواج آسان است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: مسؤولان هم باید زمینه را برای حضور خیرین در حوزه ازدواج آسان فراهم کنند.

وی با اشاره به نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان، بر اجرای مصوبات این نشست‌ها توسط اعضای ستاد، گفت: مباحث تخصصی باید در کارگروه ویژه بررسی و تجزیه و تحلیل شده و طرح نهایی در نشست ستاد ساماندهی مطرح و تصویب شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: با توجه به مسأله پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج در استان تهیه شود.