بوشهر مقصد سفرهای درمانی ایران و کشورهای خارجی
بوشهر مقصد سفرهای درمانی ایران و کشورهای خارجی

خبر استان:پروفسور مجید اسدی گفت: پس از گذشت ۶ ماه از ارایه خدمات درمانی به بیماران سرطانی، مرکز درمان سرطان با مواد رادیواکتیو بوشهر به مقصد سفرهای درمانی کشور، استان‌های همسایه و خارج از کشور تبدیل‌شده است.

به گزارش خبر استان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر،پروفسور مجید اسدی گفت: از آغاز فعالیت مرکز ید درمانی تاکنون بیش از ۱۰۰ بیمار به این مرکز برای انجام امور درمانی مراجعه کرده‌اند.
عضو شورای عالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکا افزود: بیش از نیمی از مراجعه‌کنندگان به مرکز درمان رادیونکلید بوشهر از استان‌های فارس، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده‌اند.
درمان بیماران خارجی در مرکز درمانی رادیونکلید بوشهر
پروفسور اسدی با اشاره به پذیرش بیمار از کشورهای همسایه تصریح کرد: با پذیرش و انجام اقدامات درمانی بیماران خارجی گام مهمی در افزایش سفرهای درمانی به استان بوشهر برداشته‌شده است.
فلوشیپ PET-CT از دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: هر یک از این بیماران زیر نظر این مرکز به مدت یک هفته تحت تشخیص و درمان قرار گرفتند که تقریباً تمامی آن‌ها سلامت کامل خود را بازیافته‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: در حال حاضر تعداد بیماران مراجعه‌کننده خارج از استان بوشهر به‌شدت رو به افزایش است که این موضوع ضرورت ایجاد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای استان و شهر بوشهر را پررنگ‌تر می‌کند.
انجام پژوهش‌های جدید درمانی با همکاری دانشگاه‌های مطرح دنیا
فلوشیپ تصویربرداری پیشرفته از دانشگاه هاروارد امریکا گفت: در حال حاضر پژوهشگران مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر بررسی و مطالعه روش‌های جدید درمان لنفوم، سرطان‌های پیشرفته کبد و پروستات را با همکاری مؤسسات اروپایی و آمریکایی آغاز کرده‌اند که امیدواریم این روش‌های نوین در آینده‌ای نزدیک در این مرکز بکار گرفته شود.

پروفسور مجید اسدی خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم درنتیجه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ تمامی ارکان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و نیز اعتماد همکاران و بیماران در سراسر کشور به این مرکز است.
اقدامات درمانی رایج در مرکز ید درمانی و درمان با مواد رادیواکتیو استان بوشهر:
– درمان سرطان‌های تیروئید با رادیو داروی ید – ۱۳۱
– درمان تسکین متاستاز‌های استخوانی ناشی از سرطان‌ها با رادیو دارو‌های استرانسیوم ۸۹ و ساماریوم ۱۵۳
– درمان تومور‌های نورواندوکرین با رادیو داروهای ید ۱۳۱ – MIBG
– درمان التهاب شدید مفاصل در بیماران با مشکل رماتیسم پیشرفته با فسفر ۳۲
– درمان سرپایی پرکاری تیروئید با رادیو داروی ید ۱۳۱

Visited 1 times, 1 visit(s) today