افزوده شدن سه هزار مترمکعب درماه جاری به ظرفیت آب بوشهر
افزوده شدن سه هزار مترمکعب درماه جاری به ظرفیت آب بوشهر

خبر استان:معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به شرایط سخت شهر بوشهر به شکل اضطراری، موقت و کوتاه مدت کار تزریق و شیرین سازی سه هزار مترمکعب آب به ظرفیت این شهردر ۱۵ تا ۲۰ روز آینده اضافه می شود.

به گزارش خبر استان، علی اصغر قانع روزشنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: طرح آبشیرین کن بوشهر تا پایان شهریورماه امسال تکمیل و روزانه ۱۰ هزار متر مکعب به ظرفیت آب آشامیدنی بوشهر افزوده خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامطلوب تامین آب در استان بوشهر باید ظرفیت تولید و تامین آب در این استان تا تابستان سال آینده افزایش یابد.
قانع اظهارکرد: عمده آب استان بوشهر از خارج از این استان تامین می شود و با وجود اجرای طرحهای متعدد در زمینه تامین آب ولی هنوز به دلیل محدودیت منابع آبی، این استان با مشکلاتی در زمینه تامین آب روبرو است.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با توجه به پی گیریهای استانی درچند ماه گذشته تصمیم هایی برای سرعت بخشی در تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر اتخاذ و مقدمات کار نیز فراهم شده است.
وی بیان کرد: از جمله این اقدامات احداث چندین پروژه آبشیرین کن درنقاط مختلف استان از جمله شهر بوشهر است که مقرر شده آبشیرین کن با ظرفیت ۳۵هزار مترمکعب آب در شبانه روز تاسیس شود.
قانع افزود: تلاش می شود با واگذاری کار به بخش خصوصی مقدمات اجرای این پروژه فراهم شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر پروژه های آبشیرین کن در دیگر مناطق استان از جمله کنگان که از قبل طراحی شده بود، وارد مدار بهره برداری شده است و چندین واحد نیز در مرحله برگزاری مناقصه وآغاز به کاراست.
استاندار بوشهر گفت: تکمیل طرحهای آب آشامیدنی استان بوشهر در اولویت برنامه ها قرار دارد.
مصطفی سالاری افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر در شرائط نامناسبی در زمینه تامین آب آشامیدنی قرار دارد برای جبران کمبود آب آشامیدنی استان طرح هایی تدوین و اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه طرحهای دردست اجرا جوابگوی نیاز تابستان امسال نیست افزود: طرحهای آبشیرین کن در نقاط مختلف استان بوشهر طراحی و اجرایی شده که بخشی از آنها جوابگوی نیازهای تابستان آینده است.
سالاری از افزایش ظرفیت آبشیرین کن بوشهر خبرداد و گفت: افزایش ظرفیت آبشیرین کن بوشهر از ۱۰ هزار متر مکعب به دو برابر از اولویت های این استان است.
وی با تاکید بر تعیین تکلیف اجرایی شدن آبشیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر بیان کرد: برای رسیدن تولید این آبشیرین کن به تابستان آینده باید جانمایی آن هر چه زودتر انجام شود تا تولیدات آن به ظرفیت تولید آب بوشهر افزوده شود.
سالاری با اشاره به ارتقای ظرفیت ایستگاه پمپاژ شبانکاره گفت: در اجرای این طرح افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که با تکمیل آن به ظرفیت آب آشامیدنی خط آبرسانی کوثر افزوده می شود.
استاندار بوشهر تاکید کرد: اجرای طرح ارتقای ظرفیت ایستگاه پمپاژ شبانکاره از خط آبرسانی کوثر باید تا تابستان آینده تکمیل شود./ایرنا