اطلس جامع زنان و خانواده ایرانی تدوین و تهیه شد
اطلس جامع زنان و خانواده ایرانی تدوین و تهیه شد

خبر استان:مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: تدوین اطلس زنان و خانواده یکی از اقدامات ما برای بررسی وضعیت کشور در حوزه زنان است.

به گزارش خبر استان،بهناز موحدی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، با اشاره به آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان اظهار داشت: با تدوین اطلس زنان و خانواده به بررسی وضعیت زنان در سطح کشور پرداخته و مشکلات زنان را ارزیابی می‌کنیم تا برای حل این مشکلات تدابیری بیندیشیم.

وی افزود: معاونت امور زنان و خانواده بر اساس این اطلس و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده که مثل همیشه تنها بازوان اجرایی ما در استان‌های مختلف سازمان‌های غیردولتی هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: این سازمان‌های غیر دولتی دارای یک سری فعالیت‌های جزیره‌ای هستند که این فعالیت‌ها نمی‌توانند سازمان‌ها را در تحقق اهدافشان به موفقیت برسانند.

موحدی بیان داشت: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آموزش‌های ارتباطی موثری را برای این سازمان‌ها در نظر بگیریم و به این منظور نشست‌هایی را همراه با کارگاه‌های آموزشی در سطح کشور برگزار کنیم که در سال گذشته ۷ نشست منطقه‌ای برگزار شد که با نشست امروز سلسله نشست‌های دور اول پایان یافت.

وی بااشاره به اهداف برگزاری نشست منطقه ای سمن‌ها در اراک گفت: هدف ما از برگزاری این نشست‌ها آموزش ارتباط موثر بین سازمان‌های غیر دولتی فعال در حوزه زنان است به‌نحوی که بتوانند از امکانات، ظرفیت‌ها، داده‌ها و تخصص یکدیگر در راستای توان‌افزایی خود استفاده کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: طوری که با به اشتراک گذاشتن این امکانات از لحاظ تخصص و تجربه مکمل یکدیگر باشند.

موحدی ادامه داد: هدف از این نشست‌ها  ایجاد شبکه نبوده  و تنها آموزش و آشنایی سازمان‌های غیردولتی با مفاهیم و چارچوب‌ها و ابزاری مانند شبکه‌های ارتباطی بوده است.

وی بیان داشت: لذا انتظار ما این است که این سازمان‌ها از طریق این آموزش‌ها و با  تعامل و همکاری و ارتباط منظم ومنسجمی که با یکدیگر دارند طرح‌هایی را در راستای حل مشکلات و مسائل محل و منطقه‌ای که در آن هستند ارائه دهند.

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از اقدامات جدید ما ساماندهی حمایت‌هایمان است که از این به بعد تنها طرح‌هایی را حمایت می‌کنیم که در غالب شبکه به معاونت امور زنان و خانواده ارائه می‌شوند.

Visited 1 times, 1 visit(s) today