قلی پور:شاخص تکریم ارباب رجوع در ادارات استان مطلوب است
قلی پور:شاخص تکریم ارباب رجوع در ادارات استان مطلوب است

خبر استان:مدیرکل بازرسی وامور حقوقی استانداری بوشهر گفت: ارزیابی پیاپی سه سال گذشته در دستگاه‌های استان بوشهر، افزایش و بهبود روز افزون شاخص تکریم ارباب رجوع را نشان می‌دهد.

به گزارش خبر استان، عباس قلی‌پور صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان دیّر اظهار داشت: مردم ایران همواره در تمامی صحنه های نظام حضور فعال و پرشوری داشته و رکن پیروزی بخش ما در تمامی عرصه‌ها در طول این سال ها بوده است.

وی افزود: همه دولت‌ها برای خدمت به مردم تلاش کرده‌اند اما دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای در بحث صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع داشته  و ۸ برنامه برای اصلاح نظام اداری تنظیم، تصویب و ابلاغ کرده که در حال اجراست.

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر عنوان کرد: حرکت به سمت توسعه دولت الکترونیک  فساد اداری را کمتر و سلامت سیستم را به همراه داشته که به عنوان یک اصل در برنامه‌ریزی‌های کلان دولت در سطوح ملی و استانی از جمله بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که باید شغل و شاغل باهم تطبیق داشته باشند،گفت:بسیاری از کارمندان ما در جایگاه واقعی خودشان قرار ندارند که به دنبال ایجاد ساختار مناسب در این زمینه هستیم.

مدیرکل بازرسی وامور حقوقی استانداری بوشهر گفت: ارزیابی پیاپی سه سال گذشته در دستگاه‌های استان بوشهر، افزایش و بهبود روز افزون شاخص تکریم ارباب رجوع را نشان می‌دهد که با این حال باید تلاش کنیم به نقطه آرمانی مد نظر دولت و نظام برسیم.

قلی‌پور با اعلام این که یکی از رسالت‌های دستگاه‌ها و ادارات، رسالت اجتماعی است که بدون توجه به آن کارها پیش نمی‌رود، گفت: ارائه خدمات به مردم باید رضایتمندی آنان همراه باشد تصریح کرد: که البته حرمت مردم سرمایه اجتماعی برای نظام و دولت است و همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری ، رئیس جمهور و همه مسوولین نظام بوده است.

وی اضافه کرد: نظارت و ارزیابی فضیلت بزرگی است که  باید در دستگاه‌های دولتی به گونه‌ای دنبال شود که اصلاح و ارتقاء فرآیند‌های سازمانی را به همراه داشته باشد.

مدیرکل بازرسی‌ و امور حقوقی استانداری بوشهر اظهار کرد: مردم حق دارند به تمامی اطلاعات  سه قوه از جمله قراردادها، مناقصه‌ها، مزایده‌ها و درصد پیشرفت فیزیکی طرح‌ها به جزء اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده که آن هم تعریف خاص خودش را دارد، دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این که از انتقادات، پیشنهادات و گزارشات مردمی استقبال می‌کنیم گفت: اگر در سیستم اداری قصوری در حق ارباب رجوع صورت گرفته و او را متضرر کند، مؤظف به جبران آن هستیم./فارس