بیمارستان بوشهر موفق به کسب درجه‌ یک کیفی بیمارستانی کشور شد
بیمارستان بوشهر موفق به کسب درجه‌ یک کیفی بیمارستانی کشور شد

خبر استان:بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر امسال نیز مانند سال گذشته موفق به اخذ درجه‌یک کیفی بیمارستانی کشور از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.

به گزارش خبر استان،مدیر بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به تغییرات اساسی در اعتباربخشی بیمارستان‌های کشور در سال جاری، گفت: امسال اعتباربخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نسبت به سال گذشته دچار تغییرات اساسی شده است که مهم‌ترین آن تمرکز بر خدمات بالینی و وظیفه محوری به‌جای بخش محوری و نتیجه گرایی به‌جای مستند گرایی می‌باشد و مهم‌تر از آن توجه و تمرکز خاص بر برنامه‌های بهبود کیفیت و ایمنی بیمار است.
دکتر محمد ازمل با اشاره به اینکه اعتباربخشی به‌عنوان الگوی مناسب و علمی مدیریتی می‌تواند راهگشای مدیران در اداره بیمارستان‌ها باشد، اضافه کرد: فرایند ارزیابی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس طی سه روز با حضور ارزیابان وزارت بهداشت در اردیبهشت‌ماه سال جاری صورت گرفت و استانداردهای ملی اعتباربخشی ملی بیمارستانی کشور موردبررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی با اشاره به حرفه‌ای بودن ارزیابان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: در این نسل اعتباربخشی، ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایگاه ویژه‌ای داشتند که این افراد از میان انسان‌های توانمندی که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی و موفقیت در آزمون‌های مختلف مجوز ارزیابی را دریافت کرده بودند.
این مقام مسئول افزود: ارزیابان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی استانداردهای اعتباربخشی را در ۸ محور، ۲۴۸ استاندارد و ۹۰۳ سنجه به‌صورت کیفی و تخصصی در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بررسی کردند که این مرکز با استقرار استاندارد‌ها و کسب امتیازات لازم موفق به اخذ گواهی درجه‌یک کشوری شد.
مدیر بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اقدامات مدیریتی برای کسب این رتبه، گفت: در این مرکز پس از استقرار دفتر بهبود کیفیت و اعتباربخشی و اطمینان از وجود سنجه‌های الزامی که پیش‌شرط صدور گواهی اعتباربخشی است، با تشکیل کارگروه‌های متعدد فرایندهای بیمارستان تدوین و با پایش و نظارت مستمر از استقرار استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل گردید. این موفقیت حاصل پذیرش و قبول فلسفه بهبود مستمر کیفیت در میان تیم درمانی و اداری این مرکز است و حاصل کار تیمی بزرگی است که باهمت پزشکانی توانمند، نیروهای پرستاری کوشا و پرتلاش، کادر پاراکلینیکی متعهد و صبور و کلیه همکاران خدماتی، اداری مالی و تیم مدیریت اجرایی که با تلاش‌های خود سهم مهمی در این مهم داشتند شکل گرفت که به همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌نمایم.
وی تصریح کرد: این مرکز در راستای تحقق رسالت اصلی خود تمام تلاش‌هایش را در جهت بهبود کیفیت خدمات و ایمنی بیمار به کار خواهد بست و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و معتقدیم راه زیادی در پیش داریم و هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم و این روند استمرار یابد تا با یاری خداوند بتوانیم خدمات بهتر و مؤثرتری با مشارکت تمام ذینفعان ارایه نموده و گام مؤثری در جهت ارتقای سلامت بیماران و جامعه برداریم.
اعتباربخشی فرآیندی است که به‌صورت سالانه سطح عملکرد مراکز درمانی را با استانداردهای تعیین‌شده مقایسه می‌کند که در این فرایند عدم انطباق‌ها را کشف و بر آن اساس تصمیم و قضاوت صورت می‌گیرد و بر اساس میزان تحقق استانداردها درنهایت به اعطای گواهی و رتبه به بیمارستان‌ها می‌شود.

Visited 3 times, 1 visit(s) today