پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه
پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه

خبر استان: این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود.

به گزارش خبر استان، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه و خط ریلی گل‌گهر- شیراز بازدید کردند.
خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود.
خادمی ادامه داد: محور شیراز -بوشهر به طول ۴۳۹ کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول ۲۰۵ کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: از کل ۶۴۴ کیلومتر این پروژه زیرسازی قطعات یک به طول ۴۷ کیلومتر با پیشرفت ۳۰ درصدی، قطعه ۲ به طول ۵۳ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی، قطعه ۱۱ به طول ۳۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی و قطعه ۱۲ به طول ۶۰ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصدی در حال انجام است.
وی افزود: این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود.
Visited 3 times, 1 visit(s) today