نشست بررسی کاربردی سامد دستگاه های اجرای استان بوشهر برگزار شد (تصاویر)
نشست بررسی کاربردی سامد دستگاه های اجرای استان بوشهر برگزار شد (تصاویر)

خبر استان:با حضور زرین فر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و عباس قلی پور مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد،بازرسی و حقوقی استانداری بوشهر نشست بررسی سامد برگزار شد.

به گزارش خبر استان، مفهوم این قانون(سامد) «صیانت از حقوق مردم ، سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع» می باشد.

گزارش عملکرد سامد بوشهر در آذر ماه ۹۵:

در آذر ماه امسال هم استانی های بوشهر حدود ۷۶۱ تماس با سامانه تلفنی (۱۱۱) برقرار کرده اند که منجر به ۱۸۲۸ دقیقه مکالمه با کارشناسان سامد گردیده است. که موارد قابل توجه در سیستم سامد ثبت و پیگیری شده است.
تعداد کل موارد پیگیری شده در سامانه سامد طی این ماه ۲۲۰ مورد در قالب ۹۲ موضوع بود که به ۴۳ دستگاه اجرایی استان جهت پاسخگویی ارجاع گردید.
ماهیت موارد ثبت شده در سامد طی این ماه عبارتنداز:  ۱۳۹ مورد درخواست، ۶۶ مورد شکایت، ۱۱ مورد انتقاد، ۳ مورد هم گزارش و ۱ مورد هم تقدیر و تشکر می باشد.
نحوه دریافت موارد ثبت شده نیز عبارتنداز: ۱۵۰ مورد از طریق تماس با ۱۱۱ ، تعداد ۱۳ مورد سایت سامد بوشهر، تعداد ۱۳ مورد مربوط به مراجعات حضوری مردم و ۴۰ مورد هم نامه های پستی ارسالی از نهاد ریاست جمهوری و ۴ مورد هم سایر موارد می باشد.
۵ دستگاه دارای بیشترین مورد دریافتی عبارتند از: دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی با ۴۶ مورد، مدیریت شعب بانک ملت با ۲۴ مورد، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با ۱۸ مورد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی با ۱۰ مورد، و فرمانداری عسلویه نیز با ۹ مورد.
۵ موضوع دارای بیشترین فراوانی در این ماه به ترتیب عبارتند از :  درخواست ملاقات با استاندار با ۳۲ مورد، وام قرض الحسنه با ۲۰ مورد، تسهیلات بانکی با ۱۵ مورد، امور اشتغال با ۱۲ مورد و درخواست بازگشت به کار ۳ مورد می باشد.
فراوانی موارد ثبت شده در سامانه سامد در این ماه بر اساس محل سکونت متقاضیان به ترتیب عبارتنداز: شهرستان بوشهر با ۶۶ مورد ، شهرستان دشتستان با ۵۹ مورد، شهرستان گناوه با ۱۵ مورد،  شهرستان کنگان با ۱۳ مورد، شهرستان دشتی با ۱۲ مورد، شهرستان تنگستان با ۷ مورد، شهرستان دیلم با ۳ مورد، شهرستان عسلویه با ۷ مورد، شهرستان دیر با ۷ مورد، شهرستان جم با ۴ مورد و سایر استانها و آدرسهای نامشخص جمعا ۲۳ مورد.

یکی ازمجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در سراسر کشور، سامانه تلفنی ۱۱۱ می باشد که همه آحاد ملت سربلند ایران، در هر جای میهن اسلامی عزیزمان می توانند ایده ها، پیشنهادات، انتقادات، شکایات و درخواست های خود از دولت را با آن مطرح کنند. در واقع هدف از راه اندازی این سامانه، تمهید شرایط لازم برای برقراری ارتباطات موثر و کارآمد و نیز پاسخگویی سریع و صحیح به مسائل و مشکلات مردم در رابطه با دستگاه های اجرایی است.

Visited 2 times, 1 visit(s) today