سرشماری اینترنتی تا سی ام مهر ماه تمدید شد/عسلویه بیشترین و بوشهر کمترین مشارکت اینترنتی
سرشماری اینترنتی تا سی ام مهر ماه تمدید شد/عسلویه بیشترین و بوشهر کمترین مشارکت اینترنتی

خبر استان:باغملایی گفت: خانوارهایی که در زمان مراجعه مامور سرشماری در منزل حضور ندارند اطلاعیه ای با عنوان اطلاعیه خانوار غایب بر درب منزل مسکونی آنان چسبانده و یا زیر درب منزل گذارده می شود.

به گزارش خبر استان، علیرضا محمدی باغملایی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه روند ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی رو به افزایش است، همزمان با مرحله دوم سرشماری (حضوری) تا ساعت ۲۴ روز جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شده است.
وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از دوباره شماری و هرگونه خطای احتمالی، ثبت نام در سامانه سرشماری تا پیش از مراجعه مامور سرشماری برای خانوار معتبر است.
محمدی باغملایی افزود: بنابراین هنگام مراجعه ماموران سرشماری خانوارها باید اطلاعات خود را از طریق مصاحبه حضوری در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند و پس از آن ثبت نام اینترنتی مردود است.
وی ادامه داد: همچنین مرحله حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن از روز چهارشنبه (۲۸ مهرماه جاری) با مراجعه ماموران سرشماری به منازل و ثبت اطلاعات خانوار انجام می شود.
محمدی باغملایی افزود: ضمن تشکر از خانوارهایی که در مهلت تعیین شده اقدام به ثبت نام اینترنتی کردند و کد آماری دارند آن را در دسترس قرار داده و در هنگام مراجعه ماموران سرشماری دراختیار آنها قرار دهند.
وی یادآور شد: از خانوارهایی که در ثبت نام اینترنتی مشارکت نداشته اند برای ثبت دقیق و سریع اطلاعات نسبت به در دسترس قرار دادن و آماده کردن کد پستی واحد مسکونی، کارت ملی یا مدارکی که نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد تمامی اعضای خانوار در آن ثبت شده است اقدام و در زمان مراجعه مامور در اختیار وی قرار دهند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر گفت: خانوارهایی که در زمان مراجعه مامور سرشماری در منزل حضور ندارند اطلاعیه ای با عنوان اطلاعیه خانوار غایب بر درب منزل مسکونی آنان چسبانده و یا زیر درب منزل گذارده می شود.
وی افزود: در این اطلاعیه یک کد ۱۲رقمی با عنوان (کد غایب ) درج شده و خانوار می تواند از تاریخ ۲۸ مهر تا ۲۸ آبان وارد سامانه سرشماری شده و با وارد کردن کد خانوار غایب و شماره ملی سرپرست خانوار فرم سرشماری را برای خود و اعضای خانوار تکمیل کند.
محمدی باغملایی اظهار کرد: خانوارهایی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند با شماره تلفن هایی که درکارت خانوار غایب درج شده تماس گرفته و اطلاعات مورد نظر را تلفنی در اختیار مامور قرار دهند.
وی گفت: براساس آخرین آمار تا روز ۲۷مهرماه ۶۵٫۷۷درصد جمعیت استان بوشهر معادل ۶۷٫۴۱درصد خانوارها در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.
محمدی باغملایی اظهار کرد: استان سمنان با مشارکت ۷۰٫۰۱درصد جمعیت و ۷۰٫۸۹ درصد خانوارها در ردیف اول و استان بوشهر در ردیف دوم قرار دارد.
وی یادآور شد: تاکنون ۷۵۷هزار و ۶۸۹نفر معادل ۲۱۶هزار و ۳۸۵خانوار بوشهری در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.
محمدی باغملایی گفت: شهرستان عسلویه با مشارکت ۸۶٫۱۳درصد جمعیت معادل ۷۵٫۶۷درصد خانوارها بیشترین مشارکت و شهرستان بوشهر با مشارکت ۶۱٫۵۹درصدی جمعیت معادل ۵۳٫۸۵درصد خانوارها کمترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی به خود اختصاص داده است.