افزایش امید به زندگی در ایرانیان
افزایش امید به زندگی در ایرانیان
ندای استان:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: امید به زندگی در ایرانیان از ۵۵ سال به ۸۰ سال رسیده است.

به گزارش ندای استان،رئیسی در جلسه ستاد مرکزی هماهنگی جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که در ادبیات برنامه‌های حوزه بهداشت اصطلاح «مادران باردار پرخطر» حذف و تبدیل به «مادران نیازمند مراقبت‌های ویژه» شده است، گفت: اکنون محدودیت سنی برداشته شده و سنین ۱۵ تا ۴۹ سال برای بارداری مناسب اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه  تعداد مراقبت‌ها برای مادران باردار در شبکه بهداشتی کشور از چهار به دوازده برنامه ارتقا یافته است. و  با اشاره به بالارفتن سن ازدواج در افراد تحصیلکرده اظهار داشت:  تعداد فرزندان در افراد متاهل تحصیلکرده هم کاهش داشته است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص ضرورت برنامه ریزی برای کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان هنگام زایمان و تولد، گفت:آمار‌هایی مانند کاهش مرگ مادران و نوزادان یا سن امید به زندگی در کشور نسبت به ۳۰ سال قبل روند افزایشی چشمگیری داشته و امید به زندگی در ایرانیان از ۵۵ سال به ۸۰ سال رسیده است.

رئیسی در پایان با اظهار خشنودی از اهتمام نمایندگان مجلس برای اختصاص اعتبار به حوزه جوانی جمعیت گفت: جوانی جمعیت یک مساله ملی و بسیار جدی است و علاوه بر مردم، نیاز به اقناع سازی تمام مسئولان دارد؛ از جمله مباحث مهم در این زمینه ساخت مسکن و خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان شاغل به تحصیل است که باید حتما در برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد.

Visited 1 times, 1 visit(s) today