افزایش ۷ درصدی اهداء کنندگان مستمرخون در بوشهر
افزایش ۷ درصدی اهداء کنندگان مستمرخون در بوشهر
ندای استان:مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: تعداد اهدا کنندگان مستمر خون در استان بوشهر ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان،باستین با بیان اینکه ۲۹ سپتامبر برابر با نهم مهر روزجهانی قلب است و شعار این روز مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی است گفت: در ۶ ماه اول سال افزون بر ۲۲ هزار نفرمراجعه کننده برای اهداء خون داشته ایم که از بیش از ۱۷ هزار نفرشان خونگیری انجام شد و دراختیاربیماران در مراکزدرمانی قرارگرفت.

وی اضافه کرد: نیاز به خون همیشگی است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و بسیاری از بیماران تالاسمی، دیالیزی ودر بسیاری ازجراحی‌های قلبی به خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان بااشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستان‌های استان از طریق خون اهدایی تامین شده است گفت: با توجه به اینکه انتقال خون ایران جزء سازمان‌های انتقال خون اول منطقه است امسال یک آزمایشگاه را با روش جدید راه اندازی کردیم که برروی کیسه‌های خون اهدایی علاوه بر آزمایش غربالگری آزمایش پی سی آر با دقت و حساسیت بالا برای اطمینان از سلامت خون اهدایی انجام می‌شود.

باستین عنوان کرد: چند نوع اهداء کننده داریم اهداء کننده بار اول، اهداء کننده با سابقه یکبار اهداء خون در سال و اهداء کننده مستمر که بیش از ۲ بار درسال اهداء خون انجام می‌دهند که امسال تمرکز انتقال خون بر اهداء کننده مستمر با حفظ آمار پارسال بود و اینکه افزایش اهداء کننده داشته باشیم که ۷ درصد افزایش اهداء کننده مستمر داشته ایم.

وی بیان کرد: نیاز به گروه‌های خونی منفی همیشگی است. از این گروه‌های خونی می‌خواهیم اهداء خون خود را به مناسبت‌ها موکول نکنند و در تمام روز‌های سال برای اهدای خون اقدام کنند که ۴ بار در سال برای آقایان و ۳ بار درسال برای بانوان است.

Visited 4 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما