کارآمدی و مردمداری شاخص انتخاب استانداران
کارآمدی و مردمداری شاخص انتخاب استانداران
ندای استان:به گفته وزیر کشور در میان شاخص‌های انتخاب مدیران به ویژه استانداران مهم‌ترین شاخص اختصاصی کارآمدی و مردمداری است.

به گزارش ندای استان، اسکندر مومنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه سنندج با اشاره به اینکه برای انتصاب استانداران کمیته‌ای متشکل از افراد باتجربه و خبره تشکیل شد، اظهار کرد: این کمیته با استفاده از نظر نخبگان افرادی را در نظر می‌گیرند و براساس شاخص‌های تعیین شده و انطباق آن با این افراد به نتیجه می‌رسند.

وی با بیان اینکه در این پروسه پنج تا هفت نفر پیشنهاد می شوند و در این بین یک نفر را وزیرکشور تعیین و به هیئت وزیران معرفی می‌کند، افزود: برای کردستان «آرش زره‌تن لهونی» انتخاب شد و هیئت وزیران استقبال خوبی از این انتخاب کردند.

وزیر کشور ادامه داد: در کردستان جوان بومی اهل تشیع تودیع و جوان اهل تسنن معرفی می‌شود و این اقدام بر اساس سازوکار‌ها و بدون هیچ توصیه و سفارشی انجام شده است.
مومنی با بیان اینکه پیگیری و سفارش هر شخصی نمره منفی دارد و در دستورکار قرار نمی‌گیرد، یادآور شد: در بین شاخص‌هایی که در نظر گرفته می‌شود به ویژه شاخص اختصاصی مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن کارآمدی و مردمداری است و در همه انتصاب‌ها این مهم مدنظر قرار می‌گیرد، بنابراین تفاوتی ندارد افراد از چه قومیت و مذهب و جناح و تفکری باشند.

Visited 2 times, 1 visit(s) today
  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما