ایران تا پایان سال به جمع ۳ کشور تولیدکننده گازوییل یورو ۶ می‌ پیوندد
ایران تا پایان سال به جمع ۳ کشور تولیدکننده گازوییل یورو ۶ می‌ پیوندد
ندای استان:مدیر عامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: واحد دو میلیون تنی تولید گازوییل یورو ۶ در این شرکت پتروشیمی در عسلویه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید و ایران تا پایان امسال به جمع ۳ کشور تولیدکننده گازوییل یورو ۶ در جهان می‌پیوندد.

به گزارش ندای استان،تقی صانعی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی شرکت پتروشیمی نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، عنوان کرد: مراحل تکمیل واحد تولید گازوییل یورو ۶ با پیشرفت ۸۴ درصدی در حال انجام است و امید است که تا پایان سال جاری به تولید برسد. وی ضمن اشاره به میزان کم گوگرد در این نوع گازوییل، افزود: پس از بهره‌برداری از این طرح و با هماهنگی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گازوییل تولیدی را به مصرف داخل اختصاص خواهیم داد و در صورت امکان آماده صادرات این محصول به کشور‌های مختلف هستیم.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی نوری در مورد طرح «زیرو فلرینگ» این شرکت هم گفت: این طرح در زمان حاضر ۱۵ درصد پیشرفت دارد و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده عملیات ساخت آن به‌پایان می‌رسد. وی ضمن اشاره به اهمیت محیط زیستی این طرح در شهرستان عسلویه، گفت: با اجرای طرح زیرو فلرینگ علاوه بر جلوگیری از سوختن گاز ترش، سالانه ۶۰ هزار تن ال پی جی، ۶۰ هزار تن کود سولفات آمونیوم و ۲۰ هزار تن گاز هم تولید خواهد شد که به شبکه سوخت باز خواهد گشت.
همچنین به گفته صانعی با اجرای این طرح از آزادسازی ۵۵۰ هزار تن گاز دی اکسید کربن در محیط جلوگیری می‌شود.
Visited 8 times, 1 visit(s) today